Sainz: Sezona 2018 je přípravou pro boj o titul za dva roky

Renault počítá s variantou, že úmyslně nasadí více motorů, než v současnosti dovolují pravidla. Sainz s plánem souhlasí, pokud to týmu pomůže s technickým vývojem.
Sainz: Sezona 2018 je přípravou pro boj o titul za dva roky

Cyril Abiteboul, vedoucí postava týmu Renault, se minulý měsíc nechal slyšet, že jeho stáj vážně uvažuje o překročení limitu počtu motorů v sezoně. Současná pravidla určují, že každý jezdec může v průběhu sezony nasadit nejvýše tři motory. Pokud jich použije víc, čekají ho penalizace.

Renault s tímto scénářem počítá. Předpokládá, že by mohl nést jistá pozitiva – vůz by mohl jet s větším výkonem a použití nového motoru by bylo dobrou příležitostí pro nasazení vylepšení.

„Pro mě je to z hlediska celého ročníku malicherná záležitost. Existuje pravidlo, že můžete použít pouze tři motory na sezonu. Pokud jste tým, kterého příliš nezajímá rok 2018, ale rád by za dva roky bojoval o titul, je jasné, že potřebujete zaznamenat progres.

A pokud chcete progresu dosáhnout, potřebujete motory pořádně otestovat přímo na trati. Připomíná nám to, že jsme tým, který sezonu 2018 bere jako vývojovou. V takovém roce potřebujete zkoušet nové věci a začít je testovat.

Není to samozřejmě ideální, ale nebojujeme o titul, takže pokud budeme v jednom závodě startovat poslední, nic závratného to na věcích nezmění,“ řekl Carlos Sainz mladší Autosportu.

Pravidlo tří motorů na jeden rok je nevýhodné v případě, že se výrobce motorů snaží stáhnout manko na své soupeře. To je právě případ Renaultu a jeden z důvodů, proč se francouzská automobilka rozhodla podstoupit tento riskantní krok.

Diskuze (14) Další článek: Webber nevěří, že Ferrari odejde z F1
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10