Sainz se celý závod trápil. Norrise vyřadil již dříve viděný problém

Carlos Sainz dojel na pátém místě, což není špatný výsledek. Nadšený z něj ale nebyl.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Sainz se celý závod trápil. Norrise vyřadil již dříve viděný problém | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Sainz si na vůz stěžoval už po kvalifikaci. Na voze měl nové díly, které ale nefungovaly úplně dobře. „Vlastně nejsem moc šťastný,“ řekl Sainz po závodě pro Movistar. „Je to páté místo, ze kterého nelze mít radost, když vidíte Ricciarda a Péreze bojovat před sebou o pódium. Promarnili jsme příležitost o něj bojovat.“

„S autem, které jsem měl, jsem nemohl bojovat o stupně vítězů, ale s tím, které jsem měl před dvěma závody, bych možná bojovat mohl.“

Sainz uvedl, že měl větší problémy s drolením pneumatik než ostatní. 

„Doufám, že to posloužilo k získání 60 kol pro analýzu dat a na to, abychom v továrně vyhodnotili, co mi na těchto vylepšeních způsobuje špatný pocit a nepřináší výkon, který všichni očekáváme.“

„V příštích pár týdnech se budeme muset zamyslet, abychom rozhodli, co s tímto vozem uděláme, jaké upgrady se rozhodneme ponechat a jak budeme tento vůz vyvíjet.“

„V tuto chvíli je Renault o dvě desetiny rychlejší než my, Racing Point je o desetinu až dvě rychlejší než my a to znamená, že pokud chceme skončit v šampionátu trochu výše, musíme najít trochu času.“

Norris nedokončil

Lando Norris závod nedokončil. Podle Andrease Seidla jde o problém na straně motoru Renault.

„Vypadá to na stejný problém, jaký jsme měli ve Spa na Carlosově voze,“ řekl.

„Na straně zapalování se objeví problém, který způsobuje, že nespálené palivo jde do výfuku. A pak nastane kaput.“

Seidl řekl, že inženýři McLarenu a Renaultu zkusili vše, co mohli, aby pomohli Norrisovi tento problém překonat, ale nepomohlo to.

„Snažili jsme se z toho dostat – z tohoto, řekněme ochranného režimu, do kterého motor přepne, když máme takový problém. Bohužel to však nebylo možné, protože ten problém tam byl neustále.“

Další článek: Je to milník, říká o pódiu Ricciarda Abiteboul a odhalil podrobnosti sázky

15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00