Carlos Sainz ve své třetí kvalifikaci za Ferrari poprvé porazil týmového kolegu Charlese Leclerca. Do Velké ceny Portugalska formule 1 vyrazí Španěl z pátého a Monačan z osmého místa.
Sainz nestačil pouze na piloty Mercedesu a Red Bullu. Za nejrychlejším Valtterim Bottasem zaostal o 691 tisícin sekundy a svého týmového kolegu porazil o téměř tři desetiny.
„Skutečnost, že jsem v Q3 zajel dvě dobrá kola, mi dává dobrý pocit, že jsme v mém jezdeckém stylu udělali krok vpřed. Důležité je, že se mi to povedlo dvakrát ve zrádných podmínkách. Bylo to velmi, velmi náročné. Nedovedete si představit, jak nepředvídatelné a náročné na řízení jsou vozy ve třetím sektoru,“ řekl Sainz.
Sainzovi podle jeho slov pomohl odlišný přístup k monopostu Ferrari.
„Pokud z tohoto vozu chcete dostat absolutní maximum, musíte přizpůsobit svůj jezdecký styl. V protivětru, zadním větru, při nedotáčivosti nebo přetáčivosti, musíte jet jinak a musíte mít ty zkušenosti, abyste věděli, jak projíždět každou zatáčku. Tento týden jsem se zaměřil na každou zatáčku a na to, jak ji projet.“
Španěl také řekl, že se stále učí mnoho věcí od nového týmového kolegy. „Užívám si to, protože jsem člověk, který kdykoliv je na trati, jede naplno. V Q1 ani Q2 nic nešetřím, vždy jsem na limitu. On (Leclerc) má velmi podobný přístup a velmi si užívám, že se od něj učím.“
Leclerc věří střední směsi
Charles Leclerc bude jedním z pěti pilotů v první desítce, kteří do závodu odstartují na střední směsi. Monačan na ní v Q2 zajel šestý čas. V Q3 pak obsadil osmé místo.
„Moje výkonnost v Q3 dnes nebyla dostatečně dobrá a nebyl jsem na úrovni, na které jsem chtěl být. Všichni se v těchto podmínkách trápili a myslím, že jsem tlačil až příliš. Jakmile to uděláte, zadní část vozu je hodně neklidná, to se mi stalo v mém nejrychlejším kole,“ řekl Leclerc.
„Pozitivní je, že jsem odvedl dobrou práci na střední sadě v Q2, což bude výhoda v zítřejším závodě, hlavně na startu. Během tréninku jsme na měkké sadě viděli, že se více drolila, takže doufám, že toto nám dá výhodu, když jezdci kolem mě startují na červené (měkké) sadě. Všichni jsme velmi vyrovnaní, takže nakonec ten, kdo udělá nejméně chyb, bude vpředu.“