Carlos Sainz je na tom s pohonnými jednotkami poněkud lépe než jeho týmový kolega, který si už musel odpykat penalizaci v Kanadě. Ani Sainzovi se ale penalizace nevyhnout.
Také Sainze dříve nebo později čekají penalizace za nasazení páté části pohonné jednotky, ale na pořadu dne by to zatím být nemělo.
„Je lepší na to nemyslet,“ řekl Sainz pro Autosport. „U Maxe to bylo dobré. Kanada pro nás nebyla dobrou tratí, takže bylo logické si vybrat penalizaci tam. Doufám, že až tomu budu muset v určité fázi čelit já, tak to bude na tratích, které pro nás nejsou moc dobré. Odhaduji, že něco jako Rusko by bylo dobré pro penalizaci kvůli mnoha dlouhým rovinkám.“
V Kanadě měli všichni problém se spotřebou paliva. Honda a Renault možná ale trochu větší. Sainz prozradil, že to má pro jezdce dominový efekt.
„Na začátku závodu jsem se snažil ušetřit co nejvíce paliva, aby bylo na konci více zábavy,“ říká Sainz s tím, že na konci na to mohl trochu více tlačit.
„Ale šetření paliva znamenalo, že jsem ubral 150 metrů před brzdnou zónou. Brzdy vychladly a kvůli tomu se drolily pneumatiky, protože jsem je nemohl zahřát. Byl to dominový efekt, který vyvolal mnohem více problémů.“
Podle Sainze 12. místo nebylo v Kanadě nakonec tak špatným výsledkem. Španěl věří, že v Rakousku to bude o něco lepší.
Foto: Getty Images / Mark Thomps