Carlos Sainz si vyzkoušel letošní Ferrari F1-75 zatím pouze na simulátoru, už teď z něj má ale lepší pocit než z loňského monopostu formule 1.
Scuderia začala na voze pro letošní sezónu, kdy začnou platit zcela nová technická pravidla, pracovat velmi brzy. Velké množství času věnovala italská stáj také nové pohonné jednotce s vylepšeným spalovacím motorem.
„Až do loňského roku jsme řídili nejlepší vozy v historii F1, dobře vyvážené, ale neodpouštějící. Když jste na okamžik ztratili kontrolu, havarovali jste. Zdá se, že toto Ferrari na pilota reaguje ještě více, odpružení je tužší a budeme si na to muset zvyknout,“ řekl Sainz v rozhovoru pro Corriere della Sera.
Množství času, které bude potřeba k ovládnutí nového monopostu Ferrari, bude podle Sainze záležet na tom, jak snadné jej bude ovládat.
„Pokud bude jednoduché na řízení, všechno přijde rychleji a časy na kolo přijdou samy. Pak musíte porovnat data s ostatními. Myslím, že první test v Barceloně ještě nebude stačit, ale v Bahrajnu (při druhých předsezónních testech) už budeme mít nějaké informace.“
Mnozí očekávali, že se Sainz bude ve své první sezóně u Ferrari vedle Charlese Leclerca trápit. Španěl se ale ve druhé polovině sezóny zlepšil a když se mu povedl víkend, byl také rychlejší než Monačan.
A zatímco Leclerc má sedačku u Ferrari jistou do konce roku 2024, Sainzovi vyprší smlouva po této sezóně.
„Jak (šéf týmu Mattia) Binotto řekl, obě strany jsou spokojeny, chceme spolu pokračovat a tuto zimu máme šanci dosáhnout dohody. Snažíme se o to. Mým největším cílem je stát se mistrem světa s Ferrari. Rád bych prodloužil co nejdříve.“