Sainz Jr. lituje promarněných příležitostí v letošní sezóně

Carlos Sainz Jr. lituje promarněných příležitostí v jeho poslední sezóně za Renault v letošním ročníku formule 1.
Sainz Jr. lituje promarněných příležitostí v letošní sezóně

Španěl se šestým místem v posledním závodě sezóny v Abú Dhabí dostal do nejlepší desítky konečného pořadí šampionátu, kvůli technickým problémům však přišel o další dobré výsledky.

U Renaultu přitom strávil jen kompletní letošní sezónu a poslední čtyři závody loňského roku. Od příští sezóny bude působit u týmu McLaren.

„Dokážete si představit ten dlouhý proces a co musíte jako pilot udělat, abyste z vozu dostal maximum, co musíte udělat při rozhovorech s týmem o tom, co potřebujete, ale také co pro vás může udělat tým,“ říká Sainz Jr.

„Myslím, že jsme toho dosáhli. Je jen opravdu bolestivé, že v závodech, ze kterých jsme chtěli vytěžit spoustu bodů a ukázat, že jsme si vedli opravdu dobře, jako v Mexiku nebo na Paul Ricard (ve Francii), kde jsme byli jasně na čele středu pole, jsme nedostali tu odměnu. Z tohoto pohledu to byl hořkosladký rok,“ dodává Španěl.

Z pohledu výsledku dosáhl Sainz Jr. v letošní sezóně maxima v Ázerbájdžánu, kde dojel pátý. Podle něj však není správné, když se výkonnost jezdců a týmů ze středu pole posuzuje jen podle konečného výsledku.

Povedená byla podle Sainze Jr. Velká cena Francie, kde byl v kvalifikaci nejlepším jezdcem ze středu pole a byl také na čele této skupiny, než mu ve voze selhalo MGU-K. Při hodnocení sezóny si Španěl pochvaluje také svůj start v Mexiku, kdy jel šestý, než musel odstoupit kvůli elektrickému problému.

Sainz měl ke konci závodu problém s MGU-K

Sainz měl ke konci závodu problém s MGU-K

Spokojený byl také s osmým místem v kvalifikaci v Monaku a ziskem jednoho bodu v Japonsku, kde nebyl jeho Renault příliš konkurenceschopný.

„Můj zřejmě nejlepší celý závodní víkend byl na Suzuce. Získal jsem bod, mám pocit, že ten víkend jsem z vozu dostat maximum a v závodě jsem předjel čtyři nebo pět lidí. Pro tým to byl náročný víkend, ale i tak jsem dokázal dovézt jeden bod,“ říká.

„Proto říkám, že ve středu pole musíte mít štěstí, abyste získali spoustu bodů. V den, kdy podáváte výkony na nejvyšší úrovni potřebujete vůz, který bude nejlepší ze zbytku světa. Letos jsem občas jel na svém maximu, ale auto nebylo sedmé, takže jsem nezískal tolik bodů, nebo jsem byl na svém maximu a auto jelo na sedmém místě, ale nedojel jsem do cíle,“ popisuje Španěl.

„Ve středu pole musíte mít kousek štěstí a vyrovnanosti, abyste získali spoustu bodů,“ dodává.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Nová pravidla přinesou větší rozdíly mezi týmy, obává se Horner

9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
9. srpna | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10