Carlos Sainz Jr. vidí pozitiva ve svém setrvání u McLarenu také v příští sezóně formule 1, když se může podílet na vývoji vozu pro rok 2020. V loňském roce byl u Renaultu v tomto období v situaci, kdy věděl, že odchází do McLarenu.
Sainz Jr. má téměř za sebou první sezónu z dvouletého kontraktu, který podepsal s McLarenem před sezónou 2019. Renault přitom opustil jen po jedné kompletní sezóně.
„Druhá polovina sezóny s Renaultem byla kvůli tomu možná trochu divná,“ zhodnotil Sainz Jr. pro Motorsport.com benefity, které pro něj přináší setrvání u McLarenu i pro příští rok a možnost podílet se na vývoji vozu, se kterým bude i sám závodit.
„Z tohoto pohledu jsem se určitým způsobem na dvouletou smlouvu u McLarenu těšil. Jsem zastáncem toho, že čím více času jezdec stráví v jednom týmu, tím rychleji se ten jezdec spojí s vozem,“ popisuje Španěl.
„Toto pravidlo můžete vidět více méně v každém týmu. Můžete to vidět u Maxe (Verstappena) u Red Bullu, který čím déle je u Red Bull, tím je silnější. Lewis (Hamilton) v Mercedesu je každým rokem silnější a silnější. Checo (Sergio Pérez) v Racing Pointu, příklad ze středu pole. Ten kluk zná Racing Point velmi dobře, a to jim pomáhá mít dobré závodní víkendy,“ pokračuje.
„Těšil jsem se, že tohle budu mít u McLarenu. A už pracujeme na simulátoru na voze pro příští rok. Každý víkend už vyvíjíme a továrně dáváme nápady, co od vozu pro příští rok potřebujeme. Snad to bude mít dopad na příští rok. Dává smysl, když jako pilot vyvíjíte vůz několik let.“
McLaren má za sebou sezóny, ve kterých se pral s nekonkurenceschopnou a nespolehlivou pohonnou jednotkou Honda. Letos se však McLarenu ve spolupráci s Renaultem podařilo postavit model, který týmu zajistil čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
„Já se více soustředil na střednědobé projekty, ne na krátkodobé, kde jsem musel získat výsledky jako v Toro Rosso a Renaultu. To mi letos také pomohlo bojovat v těch několika těžkých momentech, byl jsem z toho klidnější,“ doplnil Sainz Jr.
Foto: Getty Images / Mark Thompson