Carlos Sainz přiznává, že Ferrari po návratu ke starší specifikaci svého monopostu na nejlepší nestačí.
V éře současných technických pravidel se čím dál tím více ukazuje, že nikdo nemá nic jistého. Na jednu stranu je potřeba monopost neustále zrychlovat, ale i to má svá úskalí.
Své o tom ví Ferrari, které ještě před měsícem a půl oslavilo velký triumf v Monte Carlu. Následné upgrady červeného monopostu (především v oblasti podlahy) však přinesly problémy s tzv. porpoisingem (tedy poskakováním monopostu ve vysokých rychlostech), kvůli kterým měli Charles Leclerc i Carlos Sainz problémy v rychlých zatáčkách.
Ferrari nakonec dospělo k závěru, že se pro Velkou cenu Británie vrátí ke starší specifikaci vozu, kterou naposledy použilo v květnovém závodě na Imole.
Jenže zatímco ještě v květnu byla taková specifikace konkurenceschopná, ostatní přední týmy udělaly od té doby určitý vývojový krok vpřed, takže Ferrari ztrácí.
„Je jasné, že to nestačí. Máme v podstatě stejné auto jako v Imole. Jenže od té doby ostatní zrychlili a pravděpodobně získali dvě desetiny na kolo,“ prohlásil Sainz, kterého cituje Autosport.
„Ztratili jsme dva nebo tři měsíce vývoje v aerodynamickém tunelu nebo výkonnosti, kterou jsme mohli přidat během těchto měsíců, takže je zřejmé, že jsme v poslední době nepřijali správná rozhodnutí. Mám pocit, že poslední závod byl alespoň návratem k základům, tedy k autu, které bylo v Imole, a odtud ho musíme vylepšit. Je ale jasné, že naši soupeři jsou o pořádný krok před námi,“ uzavřel rodák z Madridu.