Titul mezi týmy je už rozhodnutý, ale o pomyslný titul nejlepšího ze zbytku pole se ještě svede dramatický souboj. Renault, McLaren a Racing Point mají v podstatě stejný počet bodů.
„Za poslední roky si nepamatuji těsnější bitvu ve středu pole,“ řekl Carlos Sainz před Tureckem. „Nemůžeme si dovolit přijít o žádnou příležitost. Každá část víkendu je důležitá.“
Podle Sainze je důležité dostávat výkon z vozu už od pátku. Důležitá je pak samozřejmě kvalifikace.
„Každý malý detail může mít dopad. Zbývají pouze čtyři závody, musíme se soustředit.“
Na trati budou tento víkend tři jezdci, kteří si pamatují poslední Grand Prix Turecka – Vettel, Hamilton a Pérez. K nim můžeme ještě připočíst Räikkönena, který sice v roce 2011 ve F1 nebyl, ale v Turecku samozřejmě v předešlých letech závodil a dokonce vyhrál.
Pro Sainze to bude premiéra, ale na závod se velmi těší. „Nemyslím si, že by na začátku roku někdo z nás předpovídal, že budeme závodit v Istanbul Parku, ale je skvělé, že tomu tak bude.“
James Key očekává, že trať bude výzvou nejen pro jezdce ale i inženýry. Jednou z těch největších výzev je podle něj „multiapexová“ zatáčka číslo osm, kterou jezdci projedou na plný plyn.
„Porozumění povrchu dráhy, který je podle mého názoru nový, přináší v každém závodním víkendu určité výzvy. Nový asfalt je často hladký, ale také má nízkou přilnavost a během závodního víkendu se může velmi rychle vyvíjet.“
„Vědět, jak to funguje ve spojení s pneumatikami a nastavením vozu, bude pro pátek výzvou, jak tomu bylo v nedávných událostech u okruhů, které s těmito vozy neznáme.“