Posunutí jednoho ze zimních testů do sezóny má podporu napříč startovním polem, dokonce i u stáje jako je HRT. Pokud to nebude mít příliš velké dopady na náklady.
Týmy delší dobu jednají o plánu, podle kterého by se příští rok jeden ze zimních testů přesunul do sezóny, uskutečnil by se někdy kolem prvních evropských Grand Prix.
"V zásadě s tím souhlasíme. V zásadě," uvedl šéf týmu HRT Colin Kolles pro Autosport. "Pak by ale záleželo, kde se uskuteční, jak a v jakou dobu. Nákladový faktor v tom hraje důležitou roli. Pokud to bude provedeno efektivně, velmi rádi pojedeme testovat. Bylo by to pro nás přínosné."
Podle Kollese je možné testovat na okruzích bezprostředně po závodech, ale za neefektivní by považoval cestování například z maďarské Grand Prix do Španělska, takové testy by byly až příliš drahé.
Týmy o této a dalších záležitostech diskutují především v rámci své asociace, jejíž řady HRT jako jediný tým opustil. Kolles si stojí za tím, že pro jeho stáj není členství v této organizaci užitečné, jednat chce sama za sebe, a proto se do asociace nevrátí. "Podle mě je FOTA jen jméno a v reálném světě neexistuje. Jsme spokojeni s tím, jak to je," dodal.
O změnách v harmonogramu testování jednají všechny týmy a testy v sezóně mají podporu také Sauberu. I když stejně jako u HRT platí, že podmínkou je udržení nízkých nákladů. Ředitelka hinwilské stáje k tomu přidává podporu mladých talentů. Mladí jezdci by totiž mohli v sezóně testovat místo těch závodních, pokud se na tom týmy shodnou.
"Pro nás je velmi důležité, aby toto omezení (testů) nebylo zrušeno úplně," řekla Monisha Kaltenbornová. "Ale domníváme se, že hlavně pro mladé jezdce je velmi těžké se dostat do formule 1, protože nemají téměř žádné příležitosti si vůz vyzkoušet."
"Takže si myslíme, že kdybychom jim umožnili jezdit v rámci platných omezení, určitě bychom mohli najít rovnováhu. Takže jako tým bychom proti takové změně nebyli, pokud dodržíme parametry omezení zdrojů."