S Räikkönenem o angažmá u Lotusu, Ferrari a McLarenu

S Räikkönenem o angažmá u Lotusu, Ferrari a McLarenu

Kimi Räikkönen hovořil o vztazích, které má ke svému současnému a minulým zaměstnavatelům. Naznačil, proč v roce 2009 ve formuli 1 nezůstal.

Räikkönen závodil ve formuli 1 od svého debutu až do konce sezóny 2009, než s ním Ferrari předčasně rozvázalo smlouvu a angažovalo Fernanda Alonsa. Je veřejným tajemstvím, že Fin musel vyklidit pozici především kvůli tlaku Španělových sponzorů, ale veřejně to potvrdit zatím nechce a trvá na tom, že Maranellu nic nezazlívá.

"Cítil jsem se u nich dobře," řekl o Ferrari pro Autosprint. "Vyhrál jsem titul a teď už k nim nic necítím, nic špatného, ani nic dobrého. Ale jsem spokojený s tím, co jsem získal."

"Asi se to dalo udělat lépe, ale to už je teď jedno. Ano, znám důvody, proč jsem u nich nezůstal, ale nechce se mi o nich teď mluvit. Jak jsem řekl, vůči nikomu necítím zášť."

Když byl Räikkönen odejit z Ferrari, zajímal se o místa u ostatních top týmů. Oficiálně v roce 2009 jednal s McLarenem, ale k dohodě nedošlo a místo vedle Hamiltona získal Button. Některá média tehdy spekulovala, že se Fin nevrátil do Wokingu, kde působil před štací u Ferrari, proto, že tým neakceptoval jeho finanční požadavky.

"To není pravda," komentoval. "Bylo to tak, že jsem neviděl důvod podepsat na určitý počet měsíců. Nebyl jsem tak zoufalý, že bych musel udělat cokoliv, abych zůstal ve formuli 1."

Räikkönen nakonec odešel do rallye, ale už po první sezóně si znovu mapoval možnosti ve formuli 1. Oťukávání s Renaultem v roce 2010 nedopadlo dobře a v rallye setrval další sezónu, než se napodruhé s enstonskou stájí dohodl.

Jezdí pro ni od začátku letošního roku a obě strany vyjadřují se spoluprací spokojenost. "Od začátku se tu cítím dobře," potvrdil Räikkönen. "Lidé jsou tu v pohodě, velmi uvolnění. Chtějí závodit a politika je moc nezajímá."

Fin také popřel, že by třecí plochou mezi ním a Lotusem měla být jeho dlouhodobá nespokojenost s citlivostí řízení monopostu E20. "Jde jen o to, že jsem v minulých letech řídil vozy s opravdu dobrými systémy řízení," vysvětloval. "Vím, že je tu pár detailů, na kterých se dá zapracovat a vylepšit je. To je jediný důvod, proč na tom trvám."

Doporučujeme

Články odjinud