S řadou rozhodnutí z celého srdce nesouhlasím, komentuje Jones průběh sezóny 2019

Alan Jones, australský mistr světa formule 1 z roku 1980, je ve svých dvaasedmdesáti letech stále úzce spjat s děním v „královně motorsportu“, kde zastává pozici jezdeckého stevarda při FIA (FIA drivers steward). Díky tomu z první ruky sleduje rozhodování komisařů během jejich posuzování sporných situací a jen málokdy s nimi nalezne společnou řeč…
S řadou rozhodnutí z celého srdce nesouhlasím, komentuje Jones průběh sezóny 2019

Sezóna 2019 nemá nouzi o kontroverzní situace a komisaři mají během jednotlivých grand prix často plné ruce práce s posuzováním různých nehod a incidentů.

K nejvíce diskutovanému momentu došlo během kanadské velké ceny na okruhu v Montrealu, kde byl Sebastian Vettel potrestán pětisekundovou penalizací za svůj návrat na trať z travnaté plochy těsně před dotírajícího Lewise Hamiltona. Za přísným rozhodnutím stál tým kolem bývalého pilota formule 1 a pětinásobného vítěze 24 hodin Le Mans Emanuele Pirra.

Tento incident a další kontroverzní rozhodnutí z jiných závodů vedou Alana Jonese k uvažování o tom, zda – li ve své funkci vůbec setrvá.

„Na konci každého dne se cítím zbaven všech iluzí o současné formuli 1 a začínám zvažovat, že pustím moji funkci,“ řekl Jones pro Speedcafe.com.

Villeneuva a Arnouxe by rovnou zavřeli, píše italský tisk

Villeneuva a Arnouxe by rovnou zavřeli, píše italský tisk

„Z celého srdce nesouhlasím s řadou rozhodnutí z ředitelství závodu. Pochopitelně je ale nemohu kritizovat, protože mě zaměstnávají.“

„Pokud jsem jedním z nich, tak se jen těžko mohu otočit proti nim.“

Podle Jonese se komisaři až příliš věnují psaným pravidlům ve chvílích, kdy by spíše měli spoléhat na svůj vlastní úsudek.

„Otevřou si knihu a najdou si stranu pět, odstavec tři, řádek čtyři, který říká že pokud dojde k výpadku vodiče baterie, tak za to musí být udělen takový a takový trest.“

„Nemyslím si, že by na vše měli mít přesný manuál. Na co tedy mezi sebou mají bývalého pilota, když jim nemůže říct ‚ne, tohle byl závodní incident.‘?“

Jonesovi vadí i princip trestů jezdců za porušení technických pravidel nebo za technický problém, za který má zodpovědnost tým.

„Pokud máte technický problém, tak by se trest měl obrátit proti týmu. Nezapomínejte, že týmy dostávají procenta z televizních práv a počet procent závisí na počtu získaných bodů v šampionátu. Poté by tedy týmy získávaly méně bodů kvůli trestům za porušování technických pravidel, tak by to mohlo fungovat.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Do formule 1 chce za dva roky vstoupit nový tým

23:03 | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
17:27 | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.
16:35 | Pérez předvolán před komisaře za incident s Magnsussenem ve druhém tréninku.
19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10