Fernando Alonso zkritizoval závodní způsoby Sergia Péreze, agresivitu soupeře z McLarenu považuje za přehnanou.
Alonso čelil v Monte Carlu několika Pérezovým útokům, přičemž si v jednom případě pomohl vyjetím mimo trať. Po dohodě s FIA pak pozici jezdci McLarenu přenechal, aby nebyl potrestán za získání nelegální výhody.
"Myslím, že k tomu nechci přitahovat moc pozornosti, protože nejdůležitější na tomto závodě je, že je Felipe v pořádku," uvedl Alonso, když byl požádán o vyjádření. "Druhá nejdůležitější věc je, že závod vyhrál Rosberg, a pak že Pérez zaparkoval v Rascasse, to je jediný komentář, který můžu říct."
"Letos měl se dvěma nebo třemi incidenty štěstí, v Bahrajnu se téměř dostal do kontaktu s Jensonem, já jsem vyjel mimo trať, abych se vyhnul kontaktu. Tady jsem si zkrátil šikanu, abych se znovu vyhnul kontaktu. Kimi měl smůlu, protože se kontaktu nevyhnul, nakonec (Pérez) odstoupil. Spokojený s ním musí být jen McLaren, co se týče ostatních, musíme jen dělat svoji práci."
Španěl připustil, že rozdíl na trati mezi jezdci dělá především to, jak můžou riskovat. Pokud bojujete o šampionát, musíte být opatrnější.
"Samozřejmě jsem byl zklamaný, že mě předjeli. Tady není prostor pro předjíždění, takže pokud někdo začne s manévrem a vy projedete zatáčkou normálně, bude z toho bouračka, dojde ke kontaktu. Jestli budete mít štěstí, to je věc jiná. Takže když bojujete o ty pozice s jezdci, kteří mají v šampionátu dva nebo tři body, samozřejmě riskují."
"Já jsem v roce 2008 a 2009 dělal to samé, o nic nešlo, na startu jsem riskoval, předjížděl jsem na zvláštních místech atd. A někdy to vyšlo. A pokud máte rozbité přední křídlo, nic se nestalo, zajedete do boxů a o nic nepřijdete. My bojujeme o šampionát, takže když se podíváme do zrcátka a někdo se nás pokusí předjet v Loews nebo v šikaně, tak pokud zatočíme, nabouráme. Nevíme, jestli budeme mít štěstí nebo ne."
"Takže to nebylo dobré. Proč jsme se ocitli v takové pozici? Protože jsme neměli rychlost a hlavně jsme neměli rychlost v kvalifikaci. Když startujete vpředu, bojujete s předními jezdci, když startujete sedmí nebo osmí, je tu riziko těchto soubojů s lidmi, kteří nemají co ztratit."