S parametry současných nosů přišla FIA, připomněl Mercedes

Šéf týmu Mercedes Paddy Lowe považuje současné nosy formulí 1 za bezpečné, protože vycházejí z čísel, na která přišel při svých testech Institut FIA.
S parametry současných nosů přišla FIA, připomněl Mercedes

Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey nedávno vyjádřil obavu, že by současné nosy vozů mohly být nebezpečnější než ty loňské, protože teď nehrozí při nárazu zezadu zvednutí auta, ale jeho "potopení" pod monopost vpředu, což je nebezpečnější. Lowe s tím nesouhlasí.

"Je to něco, o čem hodně diskutovala a co hodně studovala Technická pracovní skupina několik let, byla při tom vedena především Institutem FIA, který v této oblasti vede intenzivní výzkum," uvedl pro Autosport.

"Takže jsou to oni, kdo přišel s doporučením, že je nižší nos nejlepším řešením, nejlepším kompromisem pro různé nehody, které můžeme mít. Není žádné dokonalé řešení pro každý typ nárazu, ale musíme brát v úvahu všechny možné nárazy ze všech různých stran vozu, hlavně zezadu, jako jsme viděli u Marka Webbera ve Valencii, a vzlétnutí představuje skutečné riziko."

"A zvlášť při tomhle nízký nos pomáhá. Takže analýza a výzkum přišly s tím, že tohle je nejlepší kompromis, a já to respektuji jako něco, na čem intenzivně pracovala Technická pracovní skupina."

O nové nosy se ale také znovu zajímá FIA, protože má pocit, že některá řešení možná nejsou dost pevná.

Další článek: Hülkenberg Lotus zatím neodepisuje

10:01 | Nico Hülkenberg se oženil. Vzal si dlouholetou přítelkyni Egle Ruskyte.
21. června | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00