S palivem se šetří už letos, vyvrací obavy z příští sezóny Renault

Technický ředitel Renaultu F1 Naoki Tokunaga míní, že diváci příští rok nepoznají, že došlo k omezení spotřeby paliva o třetinu.
S palivem se šetří už letos, vyvrací obavy z příští sezóny Renault

Některé týmy vyjádřily obavu, že vzhledem k maximální spotřebě paliva 100 kilogramů za závod budou vozy muset jezdit v roce 2014 v utlumeném režimu a šetřit pohonné hmoty.

Podle Tokunagy k tomu sice může docházet, ale diváci si toho nevšimnou. "Na okruhu, kde budete omezeni palivem, nedojedete do cíle, když pojedete naplno," řekl Autosportu. "Protože budete muset šetřit palivo, znamená to, že bude rozdíl mezi průměrným a maximálním výkonem v závodech."

"Ale to také znamená, že když ho budete potřebovat, maximální výkon bude vždy dostupný. Takže pokud ho chcete zkusit využít pro předjetí jiného vozu, můžete."

"Poté budete muset nějak kompenzovat to palivo spálené navíc. Bude to znamenat různorodé strategie."

Podobně jezdci a týmy pracují už letos, protože je snaha jet vždy s co nejlehčím vozem.

"Slyšel jsem obavy, že jezdcům bude víc docházet palivo, nebo že lidé nebudou spolu závodit, jen aby dojeli do cíle. Ale já si nemyslím, že bude víc prázdných nádrží než dnes."

"Už teď musíme do závodů startovat s co nejmenším množstvím paliva. Nechceme, aby na konci závodu zbylo nějaké palivo v nádrži, takže už teď musíme řídit spotřebu paliva. Bude to stejné, nic se nezmění."

V praxi to bude fungovat stejně jako doposud, spotřebu paliva bude tým ovlivňovat pomocí nastavení motoru, takže jezdec pojede pořád naplno, ale auto mu bude poskytovat jen takový výkon, aby s palivem vystačil až do cíle.

Další článek: Di Resta a Sutil vidí budoucnost u Force Indie, přestup by byl těžký