S novou tvrdou směsí se pracuje snadněji, její závodní nasazení zůstává nejisté

Týmy dostanou v Silverstonu na testování nové tvrdé pneumatiky, které se snadněji udržují v provozním okně a déle vydrží. Závodního debutu se ale možná nedočkají.
S novou tvrdou směsí se pracuje snadněji, její závodní nasazení zůstává nejisté

Každý tým dostane v pátek v Británii dvě sady experimentální tvrdé směsi. Letos poprvé budou během volných tréninků testovat vývojové pneumatiky.

"Nová pneumatika má o trochu větší pracovní rozpětí, díky čemuž by pro týmy mělo být snadnější ji dostat do provozního okna," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery. "Ale šampionát je tak vyrovnaný, že naší prioritou musí být zajistit, že nikdo nezíská žádnou výhodu."

Hembery to řekl už v minulosti, Pirelli se nechce měnit nabídku pneumatik v průběhu roku, aby tím neměnilo podmínky a neovlivnilo průběh šampionátu. Nová směs tak může zůstat jen u testování.

Kdyby přeci jen došlo k jejímu zařazení do nabídky, nemuselo by dojít jen k ovlivnění bojů o tituly, ale závody by se pravděpodobně staly méně zajímavé. Testovací jezdec Pirelli Lucas di Grassi potvrdil, že nová směs vydrží víc.

"Experimentální směs jsem testoval v Jerezu, je podobná současné tvrdé, ale má lepší přilnavost a výdrž," popisoval. "Je zvlášť efektivní v teplých podmínkách a když jsou podmínky na trati špatné. Pak máte pneumatiku, která je rychlejší a déle vydrží."

Další článek: Hamilton: U nové smlouvy s McLarenem zbývá dořešit jen pět procent věcí