[GP Španělska - hmotnost vozů na startu závodu]
Přinášíme vám tradiční tabulku obsahující údaje o hmotnostech vozů na startu, tentokrát Velké ceny Španělska. Opět jsme pro vás vypočítali, v jakém kole by měli piloti porpvé zamířit do boxů. Vycházeli jsme ze základní hmotnosti vozu 605 kilogramů a rezervy sedm kilogramů, která zahrnuje pokles váhy pneumatik a provozních kapalin či úbytek hmotnosti pilota. Hodnotu 612 kilogrmů pak odečítáme od týmem zveřejněné hmotnosti. Výsledný rozdíl pak dělíme průměrnou spotřebou paliva na jedno kolo, která v Barceloně činí 2,5 kilogramu. Různé týmy uvádějí různé hodnoty, takže výsledek je třeba brát jako přibližný. Navíc v případě mimořádných okolností, například deště či vyjetí safety caru by jistě došlo k úpravám strategií.
Dle zveřejněných údajů má nejlehčí vůz, stejně jako při loňském závodě, domácí Fernando Alonso, který by ke svým mechanikům měl zamířit okolo třináctého kola. Ostatní piloti z první desítky s výjimkou Rosberga by měli zajet k mechanikům mezi čtrnáctým až devatenáctým kolem, Rosberg ve dvaadvacátém. S nejtěžším vozem naopak pojede Lewis Hamilton, který by měl poprvé tankovat až v osmadvacátém kole.
Hmotnosti vozů před GP Španělska 2009
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Hmotnost (kg) |
Možná 1. zastávka (kolo) |
1 |
|
Jenson Button |
Brawn-Mercedes |
646,0 |
14 |
2 |
|
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
651,5 |
16 |
3 |
|
Rubens Barrichello |
Brawn-Mercedes |
649,5 |
15 |
4 |
|
Felipe Massa |
Ferrari |
655,0 |
17 |
5 |
|
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
651,5 |
16 |
6 |
|
Timo Glock |
Toyota |
646,5 |
14 |
7 |
|
Jarno Trulli |
Toyota |
655,5 |
17 |
8 |
|
Fernando Alonso |
Renault |
645,0 |
13 |
9 |
|
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
668,0 |
22 |
10 |
|
Robert Kubica |
BMW Sauber |
660,0 |
19 |
11 |
|
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
676,6 |
26 |
12 |
|
Nelson Piquet |
Renault |
677,4 |
26 |
13 |
|
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
676,3 |
26 |
14 |
|
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
683,0 |
28 |
15 |
|
Sébastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
678,0 |
26 |
16 |
|
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
673,0 |
24 |
17 |
|
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso-Ferrari |
669,0 |
23 |
18 |
|
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
657,0 |
18 |
19 |
|
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
675,0 |
25 |
20 |
|
Giancarlo Fisichella |
Force India-Mercedes |
656,0 |
18 |
Základní čísla (poskytl Renault, Williams a FIA)
Počet kol |
66 |
Počet zatáček |
15 |
Délka okruhu |
4 655 m |
Délka závodu |
307,104 km |
Jízda na plný plyn |
62% |
Zpomalení kvůli palivu |
10 kg = 0,39s |
Spotřeba |
2,5 kg / kolo |
Strategie zastávek: |
|
Na jednu |
28. – 32. kolo |
Na dvě |
19. – 26. a 39. – 47. kolo |
Na tři |
16. – 19. a 30. – 36. a 44. – 50. kolo |