S nástroji pro vývoj aerodynamiky je Ferrari zpět na špičce, hlásí Allison

Technický ředitel Ferrari James Allison je přesvědčený, že Maranello v současnosti disponuje tím nejmodernějším zázemím pro práci na aerodynamice, což je klíč k úspěchu.
S nástroji pro vývoj aerodynamiky je Ferrari zpět na špičce, hlásí Allison

Ferrari letos na podzim dokončilo modernizaci svého aerodynamického tunelu a podle Allisona se může znovu měřit s nejlepšími.

"Aerodynamika zůstává základem moderního vozu formule 1," připomněl. "Nemůžete být konkurenceschopní, pokud nemáte správné nástroje a adekvátní zdroje. Teď můžeme říct, že jsme se posunuli ze čtvrtého nebo pátého místa mezi týmy, co se nástrojů týče, znovu na špičku a vše je připraveno na otevřené nové éry Ferrari."

Příští rok sice získají na významu také motory, protože se jejich vývoj dočasně otevře, ale i v této oblasti by mělo Ferrari být dobré.

"Je pravda, že vliv výkonu motoru bude na celkovou výkonnost mnohem větší než v nedávné minulosti," uznal Allison. "Od chvíle, kdy byl v roce 2007 zmrazen vývoj, se úrovně výkonnosti sbližovaly a je zřejmé, že se jeho vliv na rozložení sil stal ještě menší, zatímco aerodynamika získávala na důležitosti."

"V letech předtím to tak nebylo. Dobře si pamatuji, jak důležitý byl motor pro úspěch Ferrari v první polovině desetiletí nultých let (po roce 2000). Teď budeme svědky změny rovnováhy, i když aerodynamika bude pořád klíčovým faktorem."

Co se týče nového vozu, Allison prozradil, že do Maranella přišel tak pozdě, že už nemohl nijak ovlivnit jeho koncepci, a proto mohl jen říkat, kterým oblastem je třeba věnovat více pozornosti.

Další článek: Vergne vidí v jezdeckém složení Ferrari časovanou bombu

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00