S nástroji pro vývoj aerodynamiky je Ferrari zpět na špičce, hlásí Allison

S nástroji pro vývoj aerodynamiky je Ferrari zpět na špičce, hlásí Allison

Technický ředitel Ferrari James Allison je přesvědčený, že Maranello v současnosti disponuje tím nejmodernějším zázemím pro práci na aerodynamice, což je klíč k úspěchu.

Ferrari letos na podzim dokončilo modernizaci svého aerodynamického tunelu a podle Allisona se může znovu měřit s nejlepšími.

"Aerodynamika zůstává základem moderního vozu formule 1," připomněl. "Nemůžete být konkurenceschopní, pokud nemáte správné nástroje a adekvátní zdroje. Teď můžeme říct, že jsme se posunuli ze čtvrtého nebo pátého místa mezi týmy, co se nástrojů týče, znovu na špičku a vše je připraveno na otevřené nové éry Ferrari."

Příští rok sice získají na významu také motory, protože se jejich vývoj dočasně otevře, ale i v této oblasti by mělo Ferrari být dobré.

"Je pravda, že vliv výkonu motoru bude na celkovou výkonnost mnohem větší než v nedávné minulosti," uznal Allison. "Od chvíle, kdy byl v roce 2007 zmrazen vývoj, se úrovně výkonnosti sbližovaly a je zřejmé, že se jeho vliv na rozložení sil stal ještě menší, zatímco aerodynamika získávala na důležitosti."

"V letech předtím to tak nebylo. Dobře si pamatuji, jak důležitý byl motor pro úspěch Ferrari v první polovině desetiletí nultých let (po roce 2000). Teď budeme svědky změny rovnováhy, i když aerodynamika bude pořád klíčovým faktorem."

Co se týče nového vozu, Allison prozradil, že do Maranella přišel tak pozdě, že už nemohl nijak ovlivnit jeho koncepci, a proto mohl jen říkat, kterým oblastem je třeba věnovat více pozornosti.

Doporučujeme

Články odjinud