Inženýři Lotusu si stále neporadili se zařízením pro snižování odporu vzduchu zadního křídla, ale dál na něm pracují.
DRD, které coby zcela pasivní a autonomní systém umožňuje zvyšovat rychlost vozu na rovinkách, testuje Lotus od poloviny loňského roku.
"Snažili jsme se ho zprovoznit loni, ale je to velmi komplikované," přiznal technický šéf týmu James Allison. "Pokud se vám to podaří udělat tak, aby fungoval, nabízí lákavý zisk, který chcete mít, ale zůstává to obtížné."
Problematické na DRD je jeho správné zapínání a vypínání. Systém se musí sám přepínat jen na rovinkách, takže pro každý okruh vyžaduje zvláštní nastavení. A v žádném případě se nesmí zapnout v zatáčkách.
"V posledních testech jsme v rámci příprav na něm odvedli trochu pokročilé práce a budeme v ní pokračovat tady (v Barceloně). Ale nemyslím, že bychom na konci těchto testů byli stoprocentně připraveni ho nasadit," pokračoval Allison.
"Ale budeme tomu blíž a já doufám, že někdy v této sezóně budeme připraveni, že nám bude fungovat a přinese zisky."