Vozy formule 1 budou za dva roky poháněny zcela jinými motory, ale na jejich vzhledu se mnohem více projeví upravená aerodynamika.
FIA v prosinci definitivně schválila, že od roku 2013 budou monoposty F1 pohánět přeplňované čtyřválce o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva. Sezóna 2013 se má ale stát přelomovou také v oblasti ostatních technických pravidel.
Patrick Head (Williams) a Rory Byrne (dříve Ferrari) dali dohromady návrhy pravidel o aerodynamice, která by měla znovu usnadnit předjíždění. Na stůl je v lednu dostane Technická pracovní skupina, v které jsou zastoupeny všechny týmy.
Podle BBC zahrnují návrhy nových pravidel mnohem menší přední a zadní přítlačná křídla a komplexnější podlahy vozů. Dopadů těchto změn by bylo hned několik. V první řadě by se celkový aerodynamický přítlak snížil tak, že by vozy mohly jezdit v průměru 50 % kola na plný plyn ve srovnání se současnými 70 %.
Zároveň by se zvýšil podíl přítlaku, který generuje podlaha. Vozy by tím byly méně závislé na svých křídlech, a tím i méně citlivé na turbulence, které za nimi vznikají, což by se mělo pozitivně projevit při předjíždění.
"Budeme mít zhruba 65 % paliva a omezenou spotřebu (ve srovnání se současností), to je dáno," řekl Head. "Bylo nám prostě řečeno, že tak to bude a že musíme přijít s vozem, který nebude o víc než pět sekund pomalejší než současná auta F1."
"Takže Rory provedl u Ferrari určité simulace a když jsme přišli s čísly v oblasti odporu vzduchu a přítlaku, museli jsme ještě přijít s geometrií vozu, která by tento výsledek měla zajistit."
Menším křídlům a tvarovaným podlahám budou sekundovat hladké pneumatiky, které by měly být stejné nebo podobné jako v současnosti.