S motory jsme na tom stejně jako ostatní, tvrdí Massa

Felipe Massa nemá stejně jako Fernando Alonso k dispozici už žádný nový motor, přesto věří, že ho penalizace za porušení pravidel o motorech mine.

"Abych byl upřímný, těžko použijeme další motory," řekl Brazilec. "V Monze jsme nasadili nový motor, protože jsme ho pro tento typ trati chtěli. Ale to neznamená, že jsme ho museli použít. Jsme na tom stejně jako ostatní týmy, opravdu, úplně stejně."

Jak prozrazuje přehled použitých motorů zde, konkurenti ale mají k dispozici ještě jeden až dva nepoužité motory. Nejlépe je na tom před Singapurem Mark Webber.

Jelikož se internetem šíří mylné interpretace pravidel, připomeňme základní regule, které jsme uvedli už zde. Jezdec má k dispozici osm motorů na sezónu. Může je libovolně měnit kdykoliv během závodního víkendu až do kvalifikace. Takto vyměněné motory se můžou kdykoliv vrátit do vozu, ať už pro tréninky, kvalifikaci nebo závod.

Pouze pokud tým vymění motor až po kvalifikaci (což se děje jen výjimečně), to znamená v tak zvaném parc fermé, nesmí být tento jeden konkrétní vyměněný motor už použitý v závodech, s výjimkou poslední Grand Prix v Abú Zabí, tam už ano. Pravidla v tomto ohledu hovoří jasně a "děravá" v žádném případě nejsou. Jezdci Ferrari tedy nemusí dokončit sezónu se stejným motorem, můžou použít všechny, kterým ještě zbývá životnost a které nebyly dříve měněné až po kvalifikacích. Podle některých zdrojů má každý z nich tři takové agregáty.

Za použití každého dalšího motoru nad přidělený počet osmi jednotek ztratí jezdec 10 míst na startovním roštu daného závodu, tento trest si už vyzkoušel Pedro de la Rosa v Belgii.

Doporučujeme

Články odjinud