Ač po většinu závodu nepršelo, mokré pneumatiky byly dnes nutnost. Na riskování s pneumatikami do sucha doplatil i Staněk.
V neděli na Silverstone zavítalo typické britské počasí. Formule 2 ale měla přeci jen trochu víc štěstí než o něco dříve formule 3. Ač piloti startovali na mokré trati a měli nasazeny pneumatiky do mokra, na samotném startu nepršelo, a to vydrželo po většinu závodu.
Z pole position dnes startoval vítěz kvalifikace Martins a vedle něj Dunne. Jako třetí stál na roštu Crawford. Oči českých fanoušků se však upínaly spíše na čtvrtou pozici, kam se postavil Roman Staněk, který si včera připsal již druhé sprintové pódium v řadě.
Pátou příčku obsadil včera silný Montoya a šestou Dürksen. Ze čtvrté řady startoval vedoucí pilot průběžného pořadí Verschoor společně s Beganovicem. První desítku na roštu uzavřel Maini a Fornaroli, ten včera konečně prolomil smůlu a po 4 letech zvítězil, což mu pomohlo dostat se na druhou příčku průběžného pořadí.
Martins byl po zhasnutí červených světel ale příliš pomalý. Vedení se ujal Crawford a druhé místo si udržel Dunne. Staněk se dokázal propracovat na třetí pozici, za ním jezdil už Martins a pak Dürksen, šestý Montoya a sedmý Verschoor. Veterán ze stáje ART ale ještě v průběhu prvního kola zaútočil na Staňka a odsunul ho na čtvrtou příčku.
V osmém kole se českému pilotovi začal přibližovat i Dürksen a o kolo později ho předjel. Situace navíc využil i Browning a i on Staňka překonal. Browning však byl dnes opravdu při síle, a hned začal útočit i na pilota AIX racing, kterého také ve vzájemném souboji porazil, nakonec předjel i Martinse a zařadil se na třetí pozici. Mezitím Staňka překonal Beganovic. Další souboj pak svedl ještě s Montoyou, ale z něj už český pilot vzešel vítězně.
Se zastávkami se tentokrát vyčkávalo, nebylo jisté, jak se vyvine počasí a jaké pneumatiky zvolit.
Až osm kol před cílem zamířil do boxů jako první Lindblad a nasadil pneumatiky do mokra. Předpověď jeho týmu totiž hlásala brzký déšť.
Minì naopak vsadil na pneumatiky do sucha, stejně tak Staněk. To se jim ale velmi rychle nevyplatilo.
Minì se ihned po výjezdu z boxů dostal do kontaktu s Ghoethem a skončil v hodinách. O chvíli později skončil mimo trať i Staněk a závod pro oba skončil.
Mezitím zamířil do boxů třetí Browning a zvolil pneumatiky do mokra.
A to už se kvůli odstaveným vozům objevil v závodě virtuální safety car, při kterém nejsou pitstopy povoleny. V té době již ke svým mechanikům mířil Crawford. Patrně to stihl včas, protože kvůli tomu nebyl později vyšetřován. Na trať se vrátil na páté místo. Ale bylo jasné, že díky správnému načasování zastávky získal velký náskok.
Vedoucí Dunne za virtuálním safety carem zůstal paradoxně zaseknutý za svým o kolo zpět jedoucím týmovým kolegou Cordeelem, který mokrou trať nezvládal. Pravidla neumožňují za safety carem předjetí.
Jen co však byl virtuální safety car přeměněn na ten skutečný, mohl Dunne konečně odbočit do boxů, a za ním všichni piloti, kteří zatím u svých mechaniků nestavěli.
Do čela se tak vrátil Crawford. Za něj se zařadil Dunne. Browning byl třetí, což nenesl moc dobře – od své strategie očekával lepší výsledek. Dále jezdil Dürksen, Beganovic a Martins.
Tři kola před cílem přišel dlouho očekávaný déšť. O kolo později safety car uvolnil trať a na poslední dvě kola se konečně mohlo závodit. Déšť nezvládl Dürksen, dostal se do hodin a přišel o svou nadějnou čtvrtou pozici. Na trati se objevil další safety car a závodění velmi rychle skončilo.
Piloti projeli cílem za bezpečnostním vozem. V závodě tak zvítězil Crawford, jako druhý dojel Dunne a třetí Browning.
Ve vedení šampionátu stále zůstává Verschoor se 122 body. Crawford se posunul na druhé místo se 116 body. A jako třetí je Dunne, který má na svém kontě 108 bodů.
Další závodní víkend čeká formuli 2 za tři týdny na belgickém okruhu Spa-Francorchamps.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
1:03:05.304 |
29 |
2 |
Alex Dunne |
Rodin Motorsport |
0.227 |
29 |
3 |
Luke Browning |
Hitech TGR |
0.838 |
29 |
4 |
Dino Beganovic |
Hitech TGR |
1.369 |
29 |
5 |
Sebastián Montoya |
Prema Racing |
1.753 |
29 |
6 |
Leonardo Fornaroli |
Invicta Racing |
2.215 |
29 |
7 |
Richard Verschoor |
MP Motorsport |
3.035 |
29 |
8 |
Arvid Lindblad |
Campos Racing |
3.779 |
29 |
9 |
Pepe Martí |
Campos Racing |
4.186 |
29 |
10 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
4.467 |
29 |
11 |
Oliver Goethe |
MP Motorsport |
4.905 |
29 |
12 |
John Bennett |
Van Amersfoort Racing |
5.333 |
29 |
13 |
Max Esterson |
Trident |
6.284 |
29 |
14 |
Cian Shields |
AIX Racing |
6.502 |
29 |
15 |
Ritomo Miyata |
ART Grand Prix |
8.929 |
29 |
16 |
Kush Maini |
DAMS Lucas Oil |
20.277 |
29 |
17 |
Amaury Cordeel |
Rodin Motorsport |
24.874 |
29 |
18 |
Sami Meguetounif |
Trident |
1:15.614 |
29 |
19 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
|
28 |
20 |
Joshua Duerksen |
AIX Racing |
|
27 |
- |
Roman Staněk |
Invicta Racing |
|
22 |
- |
Gabriele Minì |
Prema Racing |
|
21 |