S méně zkušeným týmovým kolegou je vývoj vozu obtížnější, přiznává Verstappen

Max Verstappen si nemyslí, že by odchod Daniela Ricciarda z Red Bullu před letošní sezónou formule 1 nějakým způsobem poznamenal přípravy týmu na ročník 2019. Jeho zkušenosti ale týmu chybí ve vývoji vozu v průběhu roku.
S méně zkušeným týmovým kolegou je vývoj vozu obtížnější, přiznává Verstappen

Ricciardo po loňské sezóně odešel z Red Bullu do Renaultu a byl nahrazen Pierrem Gaslym. Nekonzistentní a slabé Gaslyho výsledky však vedení týmu přinutily přesunout Francouze zpět do juniorského týmu Toro Rosso a vedle Verstappena angažovat Alexandera Albona, který letos v Toro Rosso absolvoval svůj první rok ve formuli 1.

Podle Verstappena však předsezónní vývoj vozu nebyl Ricciardovým odchodem poznamenán.

„Nemyslím si, že by Daniel významně přispěl (k vývoji letošního modelu RB15, pozn. redakce),“ řekl Verstappen v televizním pořadu Formula 1 Café stanice Ziggo Sport.

Nizozemec nicméně přiznal, že nezkušenost obou jeho letošních týmových kolegů v porovnání s Ricciardem má dopad na zlepšení týmu v průběhu samotné sezóny.

„Vloni jsme byli během pátečních tréninků schopni testovat dvě různá nastavení. Pak jste mohli vzít nejlepší kombinaci nebo se vydat jedním směrem,“ řekl.

„Když teď ale přijdete s nováčkem na okruh, který nezná, nemůžete od něj očekávat, že okamžitě začne pracovat na nejlepším nastavení. Musí nejprve poznat trať. Nyní je to většinou na mojí straně garáže, abychom vyzkoušeli různé věci. Protože jsme ale celkem limitováni tím, kolik můžeme odjet, nemůžeme toho moc udělat,“ popisuje.

Skepse u Verstappenů: Max o titul příští rok bojovat asi nebude, říká jeho otec

Skepse u Verstappenů: Max o titul příští rok bojovat asi nebude, říká jeho otec

„V konečném důsledku musí být vůz více vyvíjen ve větrném tunelu a nastavení se příliš nezmění. Potřebujeme nová křídla, novou podlahu. Všechno se musí neustále vyvíjet, myslím ale, že jsme v tom nebyli tak silní jako v předchozích letech.“

Red Bull zároveň podle Verstappena ztrácí kvůli tomu, že se bojí trochu zariskovat a volí naopak spíše konzervativní cestu.

„Nemáme příliš co ztratit, takže myslím, že bychom mohli trochu zariskovat. Pak bychom snad udělali ten krok navíc v kvalifikaci, abychom skončili před Mercedesem a Ferrari.“

Odhodlání členů Red Bullu se však podle Verstappena naplno ukáže a projeví při přípravách na sezónu 2020.

„Všichni jedou na sto procent a všichni se z toho snaží dostat maximum. Letos se zdá, možná kvůli novému přednímu křídlo, že je to pro nás obtížné. Přes zimu se na to musíme podívat. Samozřejmě máme spoustu nápadů, co pro příští rok zlepšit,“ dodal Verstappen.

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Další článek: Porscheho dům ukrývá poklad. U Liberce je k vidění vítězný vůz z Le Mans 2016

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10