S Markem Webberem o Red Bullu, Buttonovi a Rosbergovi

Australan se rozpovídal při příležitosti představení své biografické knihy.
S Markem Webberem o Red Bullu, Buttonovi a Rosbergovi

Mark Webber představil britskou verzi své biografické knihy „Aussie Grit: My Formula One Journey“. Při té příležitosti sdělil své názory na několik aktuálních témat ve Formuli 1.

Australan je například přesvědčen, že jeho bývalý tým Red Bull se nevyhnutelně rozejde se současným dodavatelem motorů – francouzským Renaultem. Nejlepší náhradou by však podle něj nebyl Mercedes, nýbrž Ferrari.

„Red Bull chce vyhrávat. V minulosti toho vyhráli hodně... A jejich trpělivost už samozřejmě přetekla. A chtějí změnu,“ řekl. „Takže jo, vypadá to, že Ferrari a Red Bull Racing věří, že to je jejich nejlepší možnost.

U Renaultu jsou zřejmě frustrovaní a Red Bull nemá čas čekat. Výsledek je takový, že už spolu nebudou spolupracovat.“

Současný šampion – Mercedes – zjevně dodávky motorů Red Bullu vylučuje, přičemž Honda má problémy jak s výkonností, tak spolehlivostí. Nejrozumnější variantou se tak zdá být Ferrari, které by údajně Red Bull pohonnými jednotkami zásobovalo ochotně.

Ferrari již v minulosti Red Bullu motory dodávalo. V roce 2006 přímo hlavnímu rakouskému týmu, v letech 2007 až 2013 pak také stáji Toro Rosso.

„Mohou spolu okamžitě začít zase vyhrávat? Dá se říct, že ano,“ dodal Webber se vzpomínkou na vítězství Sebastiana Vettela pro Toro Rosso v Monze v roce 2008.

Devětatřicetiletý Webber po svém odchodu z F1 zamířil na vytrvalostní závody k továrnímu týmu Porsche. Ke konci své kariéry se nyní blíží Jenson Button, který podle Australana prochází stejnými myšlenkovými procesy jako dříve on sám.

Button znovu čeká na rozhodnutí McLarenu ohledně prodloužení kontraktu, jeho soupeři o závodní sedačku jsou mladíci Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne.

„Když zestárnete, je to pak v něčem snazší? Není,“ podotkl Webber. „Prostě není. Je mi jedno, kdo jste. Existuje pár šílenců, absolutních šílenců. Jsou dva - Valentino Rossi a Roger Federer. To si ale vybere svoji daň. Takže je jasné, že teď má hlavu plnou otázek.

Sportovní auta by si užil a my bychom ho uvítali s otevřenou náručí. Pokud se ale rozhodne zůstat (ve F1) o trochu déle, pak se mohou (u McLarenu) pokusit vytáhnout zajíce z klobouku příští rok a udeřit tam, kam by udeřit měli.“

Webber byl ve své kariéře nejblíže mistrovskému titulu v roce 2010, kdy až v posledním závodě sezóny prohrál s týmovým kolegou Vettelem. Následující sezóna pak prý mentálně byla tou nejtěžší. Ve stejné pozici se podle něj nyní nachází Nico Rosberg vedle kolegy Lewise Hamiltona.

„Ten rok poté je zřejmě ten nejtěžší. Z mého osobního pohledu byl,“ prozradil. „Lewis je nyní pevně na koni při tom, jaká jsou nyní auta, ten následující rok pro Nika bude náročný, aby zabodoval.

Lewis zakončí letošní rok jako trojnásobný mistr světa a pak je v jeho rukou zůstat na té vlně a být stále hladový.“

Foto: Getty Images / Stuart C. Wilson

Další článek: Häkkinen: V souboji o titul ještě není rozhodnuto

18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00