Neschopnost Lotusu E22 odjet závodní vzdálenost je dána malým počtem testovacích kilometrů, který enstonská stáj odjela v zimě.
První testy v Jerezu Lotus vynechal, a od té doby je ve skluzu. V Melbourne nevidělo ani jedno jeho auto cíl.
„Schází nám kilometry s Lotusem, takže nám schází zkušenosti,“ cituje provozního šéfa Renaultu Rémiho Taffina Autosport. „Schází nám znalosti auta, tak prosté to je.“
„Dokonce i nám schází zkušenosti, jak pracovat s pohonnou jednotkou, a abych byl zcela férový, my jsme také měli hodně problémů jeden za druhým.“
GP Austrálie
Maldonadovi vydržel vůz 30 kol, Grosjeanovi 44.
„Měli jsme zpoždění při stavbě auta, měli jsme problémy s naší pohonnou jednotkou a mapováním, měli jsme problémy s ovladatelností a čas prostě utíká.“
„Nechali jsme si rezervy v nastavení (s Lotusem), protože jsme chtěli jezdit, ale bohužel přišlo toto selhání. Nic jiného by vozům nezabránilo dokončit blízko první desítce.“
Maldonadovi i Grosjeanovi selhal v Albert Parku motorgenerátor od systému na rekuperaci kinetické energie. Cestu vpřed vidí Taffin v hromadění kilometrů.
„Řešení je velmi prosté, pojedeme do Sepangu, tam budeme jezdit se stejným nastavením, víme, že funguje, a jen chceme jezdit. Nechceme se honit za posledními desetinami sekundy, jen chceme kilometry. Pokud zvládneme vzdálenost, čas na kolo se dostaví. Jen je třeba dělat věci ve správném pořadí.“