S letošním motorem Ferrari bychom byli o půl sekundy rychlejší, odhaduje Ericsson

S letošním motorem Ferrari bychom byli o půl sekundy rychlejší, odhaduje Ericsson

Pascal Wehrlein získal v Barceloně první body. Jeho týmový kolega Marcus Ericsson zatím na podobný úspěch čeká.

„V posledním závodě v Barceloně jsem byl velmi blízko k dokončení na bodech – na 11. místě, což bylo trochu frustrující,“ řekl Ericsson pro F1.com.

„Ale pro tým to byl dobrý víkend, protože jsme byli mnohem konkurenceschopnější než předtím. Pascal dojel na bodech, což bylo pro všechny velkým impulsem. Přináší to hodně pozitivní energie. Samozřejmě bychom to chtěli opakovat v neděli – tentokrát se mnou na bodech! (směje se).“ 

V prvních čtyřech závodech byl Sauber podle Ericssona nekonkurenceschopný. Ve Španělsku měl první reálnou šanci bodovat. Ericssonovi se to ale nepovedlo. „V závodě jsem byl na dvouzastávkové strategii, která podle mého názoru fungovala, ale virtuální safety car přišel ve špatnou dobu, takže jsem ztratil hodně času a pozic.“

Aktuální motor by přidal půl sekundy

Sauber letos jezdí s rok starou pohonnou jednotkou Ferrari. Kdyby měl současnou specifikaci, přineslo by to Sauberu podle odhadu Ericssona asi půl sekundy.

„Krok, který Ferrari udělalo s motorem v roce 2017, je mnohem větší, než jsme očekávali. Ale toto rozhodnutí jsme udělali dávno – v době, kdy nikdo nemohl odhadovat, co se stane v letošním roce. Ano, v pozdějším pohledu bychom byli lepší s motorem 2017, ale na druhou stranou se tým s tímto vědomím dokázal více soustředit na auto během zimy. Je snadné nyní říci, že bychom to měli udělat. Podle mě budeme na některých tratích konkurenceschopní a na jiných ne.“ 

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Doporučujeme

Články odjinud