S letošním motorem Ferrari bychom byli o půl sekundy rychlejší, odhaduje Ericsson

Pascal Wehrlein získal v Barceloně první body. Jeho týmový kolega Marcus Ericsson zatím na podobný úspěch čeká.
S letošním motorem Ferrari bychom byli o půl sekundy rychlejší, odhaduje Ericsson

„V posledním závodě v Barceloně jsem byl velmi blízko k dokončení na bodech – na 11. místě, což bylo trochu frustrující,“ řekl Ericsson pro F1.com.

„Ale pro tým to byl dobrý víkend, protože jsme byli mnohem konkurenceschopnější než předtím. Pascal dojel na bodech, což bylo pro všechny velkým impulsem. Přináší to hodně pozitivní energie. Samozřejmě bychom to chtěli opakovat v neděli – tentokrát se mnou na bodech! (směje se).“ 

Jednozastávková strategie vynesla Sauberu první body

Jednozastávková strategie vynesla Sauberu první body

V prvních čtyřech závodech byl Sauber podle Ericssona nekonkurenceschopný. Ve Španělsku měl první reálnou šanci bodovat. Ericssonovi se to ale nepovedlo. „V závodě jsem byl na dvouzastávkové strategii, která podle mého názoru fungovala, ale virtuální safety car přišel ve špatnou dobu, takže jsem ztratil hodně času a pozic.“

Aktuální motor by přidal půl sekundy

Sauber letos jezdí s rok starou pohonnou jednotkou Ferrari. Kdyby měl současnou specifikaci, přineslo by to Sauberu podle odhadu Ericssona asi půl sekundy.

„Krok, který Ferrari udělalo s motorem v roce 2017, je mnohem větší, než jsme očekávali. Ale toto rozhodnutí jsme udělali dávno – v době, kdy nikdo nemohl odhadovat, co se stane v letošním roce. Ano, v pozdějším pohledu bychom byli lepší s motorem 2017, ale na druhou stranou se tým s tímto vědomím dokázal více soustředit na auto během zimy. Je snadné nyní říci, že bychom to měli udělat. Podle mě budeme na některých tratích konkurenceschopní a na jiných ne.“ 

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Diskuze (4) Další článek: Fotogalerie: Pátek v Monaku – Pamela Anderson i závody na vodě
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10