S Kobajašim o roce mimo F1, bouračce v Rusku a výzvách u Caterhamu

S Kobajašim o roce mimo F1, bouračce v Rusku a výzvách u Caterhamu

Kamuj Kobajaši poskytl oficiálním stránkám Top Gearu rozhovor, v němž odpovídal na otázky týkající se jeho nedávné minulosti, současnosti i blízké budoucnosti.

Ahoj Kamuji! Jak se máš?

Kamuj Kobajaši: “Mám se velmi dobře, velmi dobře, díky.“

Hádám, že na konci roku 2012 ses neměl moc dobře, když tě Sauber propustil.

KK: “Byla to velmi obtížná chvíle a nebylo snadné tu situaci pochopit. Cítil jsem, že mé místo bylo ve formuli 1, což si ostatně myslím i dnes, a musel jsem si najít něco, kde jsem mohl jezdit. Je ale těžké říct, co jiného jsem pociťoval kromě skutečnosti, že mi z celé té situace bylo opravdu zle.“

Když sis dal rok pauzu, závodil jsi v GT. A v Rusku jsi měl menší incident s vozem F1 Ferrari.

KK: (smích) “No, ta trať bylo prostě moc hrbolatá! To je vše, co můžu říct. Bylo to, hm, hrbolaté. Jen jsem si pomyslel ‘no do pr****‘. Neměl jsem co říct. Jen jsem se smál ve stylu ‘ach můj Bože, vážně se to děje‘. Nedostal jsem vynadáno, ale Stefano (Domenicali) mi zavolal a řekl: ‘Hej, co jsi to udělal?‘“

“Ale i když jsem si čas strávený v GT užil, vážně jsem se chtěl vrátit zpátky do nejvyšší série. To je F1.“

Takže jak se ti povedlo vrátit se zpět do formule 1?

KK: “Když jsem v roce 2012 ztratil sedačku u Sauberu, všichni moji fanoušci se mě ptali, jestli bych mohl založit veřejnou sbírku, a já řekl ‘OK, pojďme do toho‘. Peníze darovalo více než 10 000 lidí, takže jsem se mohl vrátit zpět do formule 1. Sehnal jsem více než milion liber – je těžké říci přesně, kolik to bylo, ale rozhodně to bylo více než jeden milion liber. Myslím si, že je to (Kobajašiho návrat do královny motorsportu) dobré pro obraz formule 1, protože v Japonsku je tímto sportem každý nadšený. A proto jsem teď tady.“

A proč Caterham?

KK: “No, podíval jsem na výsledky (Caterhamu) z loňského roku a ty dobré nebyly, když jsem ale těsně před Vánoci přijel do továrny, byl jsem vlastně velmi ohromen tím vybavením a těmi kluky, kteří tam pracují, a také tím, jak vážně formuli 1 berou. Poté jsem se setkal s Tonym (Fernandesem), který mi řekl: ‘OK, jak moc to (místo) chceš?‘ Řekl jsem mu, že nepotřebuji peníze, že jen chci jezdit – že jen chci dělat svoji práci. Takže rozuměl tomu, jak moc jsem to s ježděním ve formuli 1 myslel vážně."

Takže musím Tonymu za tuto příležitost obrovsky poděkovat, jsem velmi šťastný, že jsem zpět ve formuli 1.“         

Svůj debut sis odbyl v roce 2009 a stal ses okamžitě populárním pro své ‘odvážné‘ předjížděcí manévry.

KK: “Víte, moje práce spočívá ve více věcech než jen v odvážných předjížděcích manévrech. V F1 jsem strávil docela dlouhou dobu: například během období u Toyoty jsem byl léta testovacím jezdcem, snažil jsem se vyvíjet vůz, a poté jsem přestoupil do Sauberu na pozici závodního jezdce. Samozřejmě, první rok byl opravdu děsný; nedokázali jsme dokončit závod. Ale vůz Sauberu v roce 2012 byl opravdu dobrý. Takže bych si rád myslel, že můžu pomoci při vývoji vozu, nikoliv jen jezdit a předjíždět. Promluvil jsem si s Tonym a jsem celkem přesvědčený, že v tomto roce můžu pomoci vyvíjet vůz a dobře spolupracovat s týmem.“

Takže co ti proběhne hlavou, když se odhodláš k velkému předjížděcímu manévru?

KK: “Opravdu o tom moc nepřemýšlím, je to jen má práce. Když cítím, že můžu předjíždět, předjíždím! Riskuju při tom trochu, ano, ale ve formuli 1 je obrovské riziko pokaždé. Může to znít divně, ale když závodíme, musíme bojovat. Jak bych popsal svůj jezdecký styl? To je velmi obtížné. Myslím si, že i pro mě samotného je to velmi obtížné. Prostě jen dělám maximum, pokaždé.“

Stále si nejsme jisti, jestli bude letos formule 1 opravdu nudná nebo opravdu vzrušující. Jak se bude dařit tobě a Ceterhamu?

KK: “Vše, co vím, je, že nevíme nic. Je velmi obtížně něco předpovídat se všemi těmi změnami. To je vše, co vím.“

A co to pravidlo o dvojitých bodech v posledním závodě?

KK: “Dvojité body na konci sezony? Vážně mě to nezajímá. I když bych byl vlastně velmi šťastný, kdybych vyhrál poslední závod! Ale jinak ne, nezajímá mě to.“   

Doporučujeme

Články odjinud