S KERS se musíme ještě hodně učit, přiznává Red Bull

Výsledek Red Bullu v GP Malajsie ovlivnily problémy se systémem na rekuperaci kinetické energie a není jisté, že v Číně bude už vše v pořádku.
S KERS se musíme ještě hodně učit, přiznává Red Bull

Zatímco v Austrálii nepoužil Red Bull KERS vůbec, v Malajsii ho sice do kvalifikace a závodu nasadil, ale Webberovi vypověděl tento systém službu už před startem a Vettelovi v druhé polovině závodu.

"Skutečnost je taková, že jsme s tímto systémem teprve na začátku vývoje," cituje šéfdesignéra Red Bullu Adriana Neweyho Autosport. "Nejsme tým automobilky, takž si KERS musíme vyvíjet sami. A není to oblast, s kterou bychom měli zkušenosti. Navíc tomu věnujeme omezené zdroje, omezený rozpočet a omezené zkušenosti, takže se musíme hodně učit. Jak dlouho nám bude trvat, než to zvládneme, to se uvidí."

Newey potvrdil, že by vyladění KERS do spolehlivého stavu mohlo trvat delší dobu. Znovu však odmítl, že by potíže souvisely s těsným uspořádáním vnitřností vozu, kterým se jeho díla vyznačují. "Nemyslím si to. Kdyby všechny problémy souvisely s vnitřním uspořádáním, tak bych odpověděl ano, ale tak to není."

K poruchám z nedělního závodu pak dodal: "U Marka jsme měli problém hned na začátku, takže systém nemohl v závodě vůbec použít, ani při startu. Problém přišel v zaváděcím kole na startovní rošt a byl nový, takový jsme nikdy předtím neměli. U Seba jsme měli problém, navzdory kterému bychom systém mohli dál používat, ale kvůli bezpečnosti jsme rozhodli, že bude lepší ho vypnout a neriskovat."

Další článek: Nejrychlejší kolo zajel v Malajsii Webber, nejrychlejší zastávku měl Vettel