S Fernandem Alonsem o závodění v F1, životě ve Španělsku a cyklistice

Dvojnásobný šampión uspořádal prostřednictvím Facebooku a Twitteru třetí interview, ve kterém odpovídal na otázky svých věrných fanoušků.
S Fernandem Alonsem o závodění v F1, životě ve Španělsku a cyklistice

Jaké je to žít ve Španělsku? Cítíte se být lidmi milován? Pronásleduje vás tisk hodně?

Fernando Alonso: "Žít ve Španělsku, v Oviedu, znamená žít doma. Mám (tu) svoji rodinu, své kamarády z dětství a respekt mých krajanů... Co víc můžu žádat!! Normálně mě nikdo nepronásleduje. Myslím si, že je to proto, že nedělám nic dostatečně zajímavého na to, aby tak činili; ale každopádně, o všem, co je spojeno s mojí prací, mluvím každý den na Twitteru a Facebooku. A o více specifických věcech pořádám tiskové konference každých patnáct dní ve třech jazycích, každý závodní víkend mám jednu: čtvrtek, pátek, sobota a neděle."

Když nejste spokojeni s nastavením, žádáte o změnu konkrétních věcí nebo jednoduše popíšete své pocity?

FA: "Popisuju, jaké mám pocity z řízení v určitých zatáčkách, jak to brzdí, zatáčí, (jakou to má) přilnavost. Někdy si pamatuju staré pocity a změny. Můžete říct svému inženýrovi, co jste na voze změnili naposled, když jste měli stejné pocity."

Jak často během závodu mluvíte se svým inženýrem?

FA: "Za normálních podmínek ke mně mluví dvakrát během jednoho kola a já mluvím směrem k němu každá dvě tři kola. Věc se ale má tak, že normální podmínky netrvají dlouho. Snažíme se domluvit na rozhodnutích týkajících se závodu, a to znamená, že spolu musíme mluvit hodně."

Kolik procent rozhodnutí v závodě přibližně dělá inženýr a kolik jezdec?

FA: "50/50. (Inženýři) mají všechna data, výpočty a mají v hlavě plán. Každá tři čtyři kola je pak upravují v závislosti na jezdcových pocitech a na chování vozu, což nemusí přesně odpovídat kalkulacím... V závislosti na tom pak dělají rozhodnutí."

Co cítíte, když projíždíte zatáčkou Eau Rouge na plný plyn?

FA: "Vaše tělo se stlačuje. Jsou tu síly, které váš tlačí směrem dolů a vypadá to, jako by vás to v momentě, kdy začnete stoupat, chtělo rozmačkat."

Musíte absolvovat alkoholové, dopingové a krevní testy před nebo po závodě?

FA: "Je s námi zacházeno stejně jako například s cyklisty. FIA od nás vyžaduje, abychom jí řekli, kde se během 365 dní v roce nacházíme, abychom byli schopni absolvovat antidopingové testy. Několik různých testů jsem už musel absolvovat; například, před několika dny jsem si v mém obýváku povídal s jedním mužem v sedm hodin ráno, zatímco jsem absolvoval antidopingový test."

Jednou jsme viděli u (Thomase) Lüthiho, že během závodu Moto2 jeho tepová frekvence dosáhla 177 tepů za minutu. Jaká je vaše?

FA: "To záleží na okruhu. Nejvyšší je v Maďarsku. Maximálně 194, průměrně 177. Nejnižší je v Monze. Maximálně 158, průměrně 126. Zbytek okruhů je víceméně mezi."

Na stupnici od 0 do 10... Jak věruhodný je simulátor Ferrari oproti skutečnému vozu F1?

FA: "Řek bych, že 9. Je to profesionální simulátor vyvinutý týmem tak, aby replikoval charakteristiky vozu, automatizoval pohyby během kola a testoval možné úpravy. Není to hra, je to součást práce... A abych řekl pravdu, tak je to jedna z těch nejméně zábavných věcí, ačkoliv to může vypadat opačně."

Co znamenají ta gesta vašich rukou, která děláte během kola, v němž po skončení závodu zajíždíte do boxů?

FA: "Začalo to s jedním televizním programem, který se jmenoval 'El chavo del ocho' a na který jsem se ve Španělsku díval, když jsem byl dítě. Tahle gesta tam dělala hlavní postava. Časem se z toho pak vyvinulo gesto, kterým jsem zdravil svoji babičku. Takže pokaždé, když jedu na letiště na další závod, říká mi: 'nezapomeň mě pozdravit, jestli vyhraješ.' Takže to pro ni pokaždé udělám... A vždycky tomu tak bude, pokud budu mít znovu šanci zvítězit."

Jaký význam mají šípy na vaší helmě?

FA: "Je to něco, co vzešlo z jednoho vánočního dárku, který jsem dostal, když jsem byl dítě. Jezdec na té hračce, kterou jsem dostal, měl tyto šípy. Stejné jsem si dal na svoji helmu, se kterou jsem jezdil na motokárách, a od té doby jsem s těmi šípy vždycky závodil."

Můžete mi říct o nějakém místě, na které byste rád zašel, nebo o nějaké věci, kterou byste rád dělal, přitom ale nemůžete, protože jste slavný?

FA: "Je mnoho věcí, které se mi nedělají snadno. Nejsou to důležité věci, ale po čase vám schází dělat věci jako: jít na pláž, dát si na terase kafé, dát si na ulici zmrzlinu, jít se podívat na fotbal jako jeden z (běžných) diváků, zajít si na koncert a tancovat a zpívat, aniž byste se báli, že si vás budou lidé fotit nebo nahrávat na video. Vím, že je to cena, kterou za to musím platit, ano, byl bych ale rád, kdybych všechny tyto věci mohl znovu dělat."

Koho jste vždy obdivoval a koho obdivujete teď?

FA: "Mnoho lidí, ačkoliv lidmi, které jsem obdivoval nejvíce, když jsem byl malý, a možná stále ještě teď obdivuju, jsou cyklisté. Perico Delgado, (Miguel) Indurain, (Lance) Armstrong, (Alberto) Contador..."

Jaká je vaše nejoblíbenější cyklistická trasa? (země, region atd.)

FA: "Na severu Španělska jsou pro jízdu na kole ty nejlepší teploty, moře, hory, prázdné silnice... Za všechny ty roky jsem nic podobného neviděl."

Další článek: Vettel chce, aby Webber u Red Bullu zůstal

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“