S DRS není předjíždění moc snadné, brání se Whiting

Ředitel závodů Charlie Whiting je přesvědčený, že předjíždění ve formuli 1 zůstává náročné i s pomocí DRS. Občas jen klame zdání.
S DRS není předjíždění moc snadné, brání se Whiting

Na některých rovinkách, jako je ta za Eau Rouge ve Spa, vypadají předjížděcí manévry jako velmi jednoduché, když druhý jezdec v pořadí aktivuje DRS a otevře zadní křídlo.

"Někdy to tak vypadá, ale Spa je příkladem toho, jak je to triviální, když vyjedete z Eau Rouge trochu rychleji než auto před vámi a pustíte DRS," vysvětloval Whiting Autosportu.

"Ale je to tak jen díky rychlosti vozu na výjezdu. Kdyby auta jela stejnou rychlostí, jezdec musí být do tří desetin sekundy za autem před sebou, což není samozřejmé. Ale pokud budou mít na začátku DRS úseku stejnou rychlost, při brzdění budou vedle sebe. To je celá teorie DRS."

"Předpokládáte, že auta jedou stejnou rychlostí, ale nevíte, jak rychle jedou. Pokud pochopíte logiku, která za tím je, a co je potřeba pro předjetí, tak si uvědomíte, že to od jezdce pořád chce dost."

Jinými slovy pokud ve Spa vypadá předjetí snadno, tak jen tehdy, když druhý vůz nabral na výjezdu z Eau Rouge větší rychlost než ten před ním. Analogicky to platí i na ostatních okruzích.

Whiting je teď proto spokojený s tím, jak DRS ve formuli 1 funguje. "Hodně tomu fandím. Vím, že někteří lidé jsou proti tomu a myslí si, že to není dost čisté. Já s tím zásadně nesouhlasím. Pořád to vyžaduje jezdecké dovednosti. Není to tak, že to zapnete, předjedete a hotovo."

FIA ani nemá v plánu dělat v této oblasti žádné větší změny. Tou poslední bylo omezení používání DRS po celý víkend jen na vymezené úseky, což zůstane v platnosti.

Další článek: Gill doladil senzor pro měření průtoku paliva, FIA zařízení schválila

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)