Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine

Foto: Alpine

 Foto: Alpine
 Foto: Alpine
 Foto: Alpine
 Foto: Alpine
21
Fotogalerie

S dobrým autem je Alonso připravený bojovat o titul

Fernando Alonso si dojel pro první stupně vítězů od roku 2014. Letos přitom oslavil 40.

Alonso letos předvedl několik skvělých výkonů. Chyběla tomu však sladká tečka v podobně pódiového umístění. Alonso se nakonec dočkal. V Kataru dojel třetí. 

„Je těžké předvídat, co se stane v příštích letech,“ řekl Alonso. „Ale ano, rád bych se s nimi (Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem) utkal.“

Alonso vidí jistou naději ve změně pravidel. „Myslím, že je to reset pro všechny a je na nás, abychom vyrobili rychlé auto.“

„Není to jako letošní rok, který byl pokračováním minulé sezóny, ale v roce 2022 mají všichni stejné karty, takže musíme být chytřejší a doufat, že vyrobíme rychlé auto. Pokud budeme v této pozici, cítím se silný, cítím se připravený na bitvu a uvidíme.“

Alonsovo poslední umístění na stupních vítězů ve F1 bylo ve Velké ceně Maďarska 2014. Poté přišla „suchá léta“ s McLarenem i roky mimo F1, kdy Alonso například vyhrál Le Mans.

„Vaše kariéra jde někdy nahoru a dolů. Před dvěma, třemi lety jsem zažil nádherné chvíle, když jsem vyhrál Le Mans, vyhrál mistrovství světa ve vytrvalostních závodech atd., ale samozřejmě, že když se teď vracím v rámci přípravy na rok 2022 a nových pravidel, tak mít teď tohle pódium je opravdu příjemný pocit.“

Obavy o pneumatiku

Alonsovo pódium viselo na vlásku. Dojížděl ho Pérez, ale především existovala obava, zda Alonsovy pneumatiky vydrží. Jezdec Alpine přezouval po 23 kolech. Na tvrdých pneumatikách pak odjel 34 kol, což bylo společně se Strollem nejvíce.

„Všichni opravdu tvrdě pracovali, aby pneumatika vydržela až do posledních kol, takže ano, bylo to stresující,“ řekl Budkowski.

„Věděli jsme, že když zastavíme, nic nezískáme. Na pneumatiky jsme začali dávat pozor poměrně brzy, ale také jsme pochopili, že vyhýbání se obrubníkům je klíčové, a nařídili jsme to našim jezdcům.“

„V posledním kole jsem viděl všechny mechaniky běžet k boxové zdi, říkal jsem si ‚ne, ne, ne, zbývá ještě pár zatáček...‘ upřímně, byla to otázka několika zatáček, jestli zvládneme to nebo ne.“

U čtyř jezdců došlo k defektům, které Pirelli prověřuje. „Nebyly tam žádné obavy o bezpečnost. Pokud propíchnete přední pneumatiku, prostě ztratíte přední část a sklouznete. Zadní pneumatika je trochu jiná, protože pokud ztratíte zadní pneumatiku, můžete se roztočit a vyjet z trati. Byli jsme si jisti, že tam nikoho nevystavujeme riziku, ale samozřejmě ohrožujeme náš závod a naše body.“

Doporučujeme

Články odjinud