S Bridgestony nebo Micheliny by letos byly stejné problémy, míní Räikkönen

Kimi Räikkönen je přesvědčený, že by situace s pneumatikami vypadala stejně i s jinými výrobci, pokud by plnili požadavky, které stanovila formule 1.
S Bridgestony nebo Micheliny by letos byly stejné problémy, míní Räikkönen

Když Räikkönen ve formuli 1 končil v roce 2009, vozy jezdily s menším množstvím paliva než dnes, protože se během zastávek v boxech tankovalo. Zákaz doplňování paliva v závodech přišel až v následující sezóně.

A finský závodník se domnívá, že za letošními potížemi s pneumatikami stojí právě tato změna. Protože pokud mají pneumatiky záměrně kratší životnost, jak si přálo vedení formule 1, představují pro ně plné nádrže obrovskou zátěž.

"Nemyslím si, že se podstata (formule 1) změnila kvůli nim," řekl Räikkönen k pneumatikám Pirelli pro Turun Sanomat. "Důvodem je množství paliva, které vozíme. Nemyslím, že by s těmito pneumatikami bylo tolik problémů, kdybychom na startu měli jen 50 nebo 60 kilogramů paliva."

"Dřív jsme měli zastávky obvykle každých 20 kol a měli jsme méně paliva. Myslím, že kdybychom s Micheliny nebo Bridgestony vozili tolik paliva jako teď, situace by byla stejná. Tyto pneumatiky (Pirelli) jsou dobré v kvalifikaci, mají dobrou přilnavost a celkově jsou to dobré pneumatiky."

Když v roce 2010 přišel zákaz tankování, působil v roli jednotného dodavatele obutí ještě Bridgestone. Ten ale vyráběl velmi trvanlivé pneumatiky, které bez větších problémů vydržely celou závodní vzdálenost. Japonci tehdy otevřeně přiznali, že se jim moc nechce zkracovat životnost směsí, protože měli obavy z veřejné kritiky a negativní reklamy.

Pro Pirelli, které do formule 1 přišlo loni, byla zjednodušeným zadáním Grand Prix Kanady 2010, v níž Bridgestony trpěly nečekanou mírou degradace, což vedlo ke zvýšenému počtu zastávek a napínavému průběhu závodu.

Další článek: Pneumatikám nikdo nerozumí a z F1 se stala loterie, hodnotí Mateschitz