S bateriemi Ferrari je vše v pořádku, říká FIA. Todt se zlobí na Mercedes

Jean Todt se zlobí na Mercedes kvůli jeho podezřívání Ferrari.
S bateriemi Ferrari je vše v pořádku, říká FIA. Todt se zlobí na Mercedes

Soupeři podezřívají Ferrari, že využívá více energie ze své baterie, než umožňují pravidla. Od Monaka to má řešit speciální hardware.

Charlie Whiting řekl malé skupině britských novinářů, že systém Ferari byl složitější ve srovnání se soupeři, ale vše by mělo být v pořádku.

„V Baku jsme měli nějaké obavy, které bylo obtížné vysvětlit a pracovali jsme s nimi,“ cituje Whitinga agentura Reuters. „Pravidla říkají, že je povinností soutěžícího ubezpečit FIA, že jeho vůz vždy vyhovuje pravidlům a že nemá problém to dokázat.“ Podle Whitinga je FIA nyní spokojená. 

Megajouly, upravené baterie a konspirace. Okolo Ferrari bude ještě veselo

Megajouly, upravené baterie a konspirace. Okolo Ferrari bude ještě veselo

Největším stěžovatelem měl být Mercedes. Podle všeho hrál v celé situaci svou roli bývalý technický šéf Ferrari James Allison, který nyní pracuje pro Mercedes. Whiting uvedl, že informace, které „cestovaly z Ferrari do Mercedesu pravděpodobně byly zastaralé.“

„Záležitost byla zhoršena nepodloženými spekulacemi, které se paddockem valily jako lavina.“

Whiting uvedl, že zpočátku viděli v datech některé věci, které nedokázali zcela vysvětlit a Ferrari poskytlo vysvětlení, které nebylo příliš uspokojivé. Situace je ale už v pořádku. Důležitou roli v celé záležitosti sehrál  Cedrik Staudohar. Expert přes motory pracoval pro Renault, ale nyní je ve službách FIA. Federace tak má lidi, kteří rozumí velmi detailně současným pohonným jednotkám.

Situace se paradoxně nakonec částečně obrátila proti Mercedesu, který rozzlobil Jeana Todta. „Pokud má nějaký tým pochybnosti, může podat protest,“ uvedl prezident FIA. „Bylo by to mnohem zdravější, než manipulovat s médii, aby se problém vyřešil.“

Je Ferrari legální? FIA musí rozhodovat rychleji, zlobí se Lauda

Je Ferrari legální? FIA musí rozhodovat rychleji, zlobí se Lauda

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (76) Další článek: Musí být trpělivější, říká o Verstappenovi Marko
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10