S aktuálními vozy se nyní hůře předjíždí na tratích, na kterých se jezdí s nízkým přítlakem, říká Stella | Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

S aktuálními vozy se nyní hůře předjíždí na tratích, na kterých se jezdí s nízkým přítlakem, říká Stella

Šéf McLarenu Andrea Stela vysvětlil, proč se s aktuální generací monopostů hůře předjíždí na okruzích, na kterých volí nižší úroveň přítlaku.

Když před sezonou 2022 vstoupila do hry nová technická pravidla, hlavním cílem bylo, aby vozy negenerovaly tolik „špinavého“ vzduchu a mohly jezdit v těsnějším závěsu. Došlo proto ke zjednodušení aerodynamiky a návratu tzv. přísavného efektu.

To vše mělo pomoci ke zvýšení počtu předjížděcích manévrů.

I když loňská data od Pirelli ukázala, že F1 v tomto ohledu uspěla a že se počet předjetí zvýšil, zdá se, že s dalším vývojem vozů se přínos nových pravidel zmenšuje.

Šéf McLarenu Andrea Stella je nicméně toho názoru, že F1 ani tak nenarazila na limity přísavného efektu, jako spíš na omezení, která se projevují především na tratích, na kterých se jezdí s nízkou úrovní přítlaku.

„Myslím, že už vloni jsme u nové generace vozů pozorovali, že je rozhodně snazší předjíždět v zatáčkách. To znamená, že na některých tratích, kde bylo velmi obtížné předjíždět, jako například v Maďarsku, je to nyní snazší,“ uvedl podle Autosportu Stella.

Podle Itala se však zároveň na rovinách snížil efekt tzv. slip streamu, což se nejvíce projevuje právě na okruzích typu Monzy.

„Pokud jde o tratě, jako je Spa či Monza, kde potřebujete k předjíždění využít split streamu, myslím, že s touto generací vozů máte méně, dovolím si to tak nazvat, táhnutí od vozu před vámi. Na těchto tratích je proto předjíždění možná náročnější,“ sdílel svůj pohled Stella.

„Jsou to tedy dvě strany téže mince. Celkově ale vítám, že vozy mohou jezdit snadněji blízko za sebou, než to bylo možné u předchozí generace,“ dodal.

Doporučujeme

Články odjinud