Kromě vozů postavených na zcela nových technických pravidlech se týmy a piloti museli v předsezónních testech seznamovat také s novými 18palcovými pneumatikami, se kterými se podle šéfa Pirelli pro formuli 1 Maria Isoly musí pracovat jiným způsobem.
Větší zadní pneumatiky podle Isoly napomáhají k nedotáčivosti vozu, zároveň je podle něj oproti minulému roku, kdy byly 13palcové pneumatiky, jednodušší přední pneumatiky zablokovat.
Isola také připouští, že s novými monoposty je průjezd pomalými zatáčkami náročnější.
„Ty pneumatiky jsou odlišné, musíte s nimi i jinak jezdit. Kvůli charakteristice zadních pneumatik je pravděpodobně potřeba trakci využívat více v přímém směru ve srovnání s kombinovanou trakcí. Věřím, že piloti se dokáží nové situaci rychle přizpůsobit,“ řekl Isola v rozhovoru pro F1 TV.
„Týmy pracují na rozdílném vyvážení v rychlých a pomalých zatáčkách. Většina týmů říká, že v rychlých zatáčkách jsou vozy celkem dobře vyvážené a mohou na ně více zatlačit. V pomalých zatáčkách ale auta kloužou, ať už v přední nebo zadní části, záleží na vyvážení a nastavení, které pro auto zvolíte. Je to součástí procesu učení, který vidíme vždy, kdy je něco zcela nového.“
Nedotáčivost Isolu nepřekvapila, jelikož ji odhalily už testy 18palcových pneumatik v loňském roce.
„Mají méně přítlaku v pomalých zatáčkách. Drobnou nedotáčivost generovanou zadními pneumatikami jsme viděli v Barceloně i vloni v Abú Dhabí.
„Upřímně řečeno, blokování předních pneumatik nebylo úplně nečekané, protože auta jsou tužší a musí jet nízko, aby generovala přítlak. Navíc v Barceloně se musely vypořádat s poskakováním, které jim komplikovalo situaci při brzdění.
„Když jste v autě, které se pohybuje, existuje riziko zablokování pneumatik, pak je obtížné je přinutit znovu se začít točit. Blokování předních pneumatik je tedy něco, co se musí naučit ovládat.“