Monze se říká chrám rychlosti. Většina okruhu se jede na plný plyn a dosahují se zde vysoké rychlosti. Jak se rychlosti změnily oproti roku 2015 u jednotlivých týmů?
Je dobré zdůraznit, že přehled níže je spíše pro zajímavost. Maximální rychlost a její srovnání s konkurencí závisí nejen na pohonné jednotce ale také na místě, kde rychlost měříme a samozřejmě aerodynamice.
Tabulka uvádí srovnání rychlosti na speed trapu vloni a letos a to v kvalifikaci. Pro každý tým jsme vždy vybrali toho nejrychlejšího z jezdců.
Rozdíl udává změnu oproti loňskému roku – kladná hodnota znamená vyšší rychlost, záporná nižší ve srovnání s loňským rokem.
Ztráta 15, 16 udává rozdíl oproti nejvyšší rychlosti, která byla v kvalifikaci na speed trapu změřena vloni a letos.
Kromě Haasu chybí v tabulce Toro Rosso, které mělo letos během víkendu problém s telemetrií.
Speed trap v Monze 2015 a 2016
Tým |
2015 |
2016 |
Rozdíl |
Ztráta 15 |
Ztráta 16 |
Williams |
352,3 |
357,6 |
5,3 |
2,3 |
0 |
Force India |
354,6 |
356,7 |
2,1 |
0 |
0,9 |
Mercedes |
351,3 |
353,4 |
2,1 |
3,3 |
4,2 |
McLaren |
343 |
352,4 |
9,4 |
11,6 |
5,2 |
Ferrari |
352 |
352,3 |
0,3 |
2,6 |
5,3 |
Renault |
350,6 |
352,2 |
1,6 |
4 |
5,4 |
Manor |
331,7 |
352,2 |
20,5 |
22,9 |
5,4 |
Sauber |
352,1 |
351,6 |
-0,5 |
2,5 |
6 |
Red Bull |
340,9 |
346,3 |
5,4 |
13,7 |
11,3 |
Foto: Getty Images / Dan Istitene