Formule 1 letos přešla na 18palcové pneumatiky. V Bahrajnu jsme mohli vidět, jak to ovlivnilo zastávky v boxech.
Průměr kola s hladkou pneumatikou je 725 milimetrů namísto loňských 670 milimetrů. Pneumatiky jsou samozřejmě také těžší. Přední jsou přibližně o 2,5 kg těžší, zadní o 3,0 kg.
Jak se to promítlo do zastávek v boxech? Nejrychlejší zastávku měl Daniel Ricciardo. Mechanici McLarenu mu vyměnili všechna čtyři kola za 2,31 sekundy, což je o 0,38 s pomalejší, než byla loňská nejrychlejší zastávka ve stejné grand prix. Pokud porovnáme průměrné časy deseti nejrychlejších zastávek, tak je rozdíl menší – 0,29 s.
Rychlost zastávky ale na rozdíl od mnoha jiných parametrů nezávisí na okruhu a srovnávat časy s loňským Bahrajnem není úplně ideální. FIA totiž v průběhu loňské sezóny zavedla směrnice, kterými omezila určité automatické prvky při zastávkách.
Už vloni ještě s 13palcovými pneumatikami tak došlo k jejich zpomalení. Stačí se podívat na nejrychlejší zastávky z posledních tří velkých cen loňské sezóny: Katar (2,19 s), Saúdská Arábie (2,20 s), Abú Dhabí (2,31 s).
Pokud srovnáme současné zastávky s koncem loňské sezóny, je rozdíl minimální. Je navíc pravděpodobné, že mechanici nejrychlejší časy postupně ještě o nějakou tu desetinu stlačí.