Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Daimler

Foto: Daimler

 Foto: Daimler

Foto: Daimler

 Foto: Daimler

Foto: Daimler

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
8
Fotogalerie

Rychlost není primární funkce safety caru, reaguje FIA na kritiku jezdců

Jezdci si po Austrálii stěžovali, že safety car Astonu Martin byl příliš pomalý.

Max Verstappen přirovnal safety car Astonu Martin k želvě a uvedl, že vůz Mercedesu „je rychlejší díky dodatečnému aerodynamickému efektu“. Podle odhadů je safety car Mercedesu na kolo o pět sekund rychlejší.

Jezdci si stěžovali, že jim kvůli nízké rychlosti klesly teploty tvrdých pneumatik. 

FIA na kritiku reagovala prohlášením. „Ve světle nedávných komentářů týkajících se rychlosti safety caru formule 1 by FIA ráda zopakovala, že primární funkcí safety caru formule 1 samozřejmě není rychlost, ale bezpečnost jezdců, maršálů a činovníků,“ uvedla FIA.

Podle FIA postupy safety caru berou v úvahu více cílů v závislosti na dané události – včetně požadavku na „shlukování pole“, odstranění následků nehody, úlomků na trati apod. a „přizpůsobení tempa v závislosti na odstraňování následků, které může probíhat v jiné části trati.“

„Rychlost safety caru je tedy obecně diktována ředitelstvím závodu a není omezena možnostmi safety carů, což jsou zakázkové vysoce výkonné vozy připravené dvěma z nejlepších světových výrobců, vybavené tak, aby se vždy vyrovnaly s proměnlivými podmínkami na trati a jsou řízeny nesmírně zkušeným a schopným jezdcem a spolujezdcem.“ 

„Vliv rychlosti safety caru na výkony sledujících vozů je druhořadý, protože je stejný pro všechny závodníky, kteří jsou, jako vždy, zodpovědní za to, že po celou dobu jedou bezpečně podle podmínek svého vozu a okruhu.“

Doporučujeme

Články odjinud