Rychlost na rovinkách už není naše nevýhoda, zní z Ferrari

Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto věří, že italská stáj už v rychlosti na rovinkách nezaostává za svými soupeři.
Foto: Getty Images / Joe Portlock
Rychlost na rovinkách už není naše nevýhoda, zní z Ferrari | Foto: Getty Images / Joe Portlock

V letech 2018 a 2019 patřilo Ferrari ve formuli 1 mezi nejrychlejší týmy na okruzích, kde hraje velkou roli výkon pohonné jednotky. Vloni ale poté, co s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) dosáhlo blíže neurčené dohody, Ferrari svou výhodu ztratilo a propadlo se pořadím.

Zatímco v roce 2019 vyhrála Scuderia tři velké ceny, vloni bylo pro tým maximem druhé místo Charlese Leclerca v úvodním závodu v Rakousku. Rychlost chyběla také zákaznickým týmům Alfa Romeo a Haas, které skončily v Poháru konstruktérů až na osmém a devátém místě. Samotné Ferrari obsadilo v konečném hodnocení šestou pozici.

Při vývoji letošního modelu SF21 se Ferrari zaměřilo na zadní část vozu a zcela novou pohonnou jednotku.

„Samozřejmě víme, jak motor funguje na dynamometru. Když jej umístíte do auta, můžete na trati vidět jeho rychlost a případně relativní rychlost k ostatním,“ říká Binotto.

„Když jsme tady vloni v Bahrajnu závodili, byli jsme v kvalifikaci a v závodě velmi pomalí na rovinkách, nepostoupili jsme do Q3 a byli jsme velmi daleko od pole position. Teď, když se podíváte na první dny, tak myslím, že alespoň na rovinkách je rychlost dobrá. Nezdá se to být taková nevýhoda jako v loňském roce.

Letošní vůz ukazuje slibné náznaky, říká Leclerc

Letošní vůz ukazuje slibné náznaky, říká Leclerc

„Víme, že to není jen výkon, je to také schopnost vyvézt se za vozem, ale řekl bych, že obě tyto věci přispěly ke zlepšení naší rychlosti na rovinkách a dnes máme pocit, že už to není nevýhoda.“

Binotto si zatím pochvaluje bezproblémové testy pro Ferrari. „Věděli jsme, že jen s třemi dny testů to bude velmi rušné a intenzivní. Také tomu tak je, zatím to ale probíhá hladce.

„Hlavní prioritou bylo pochopit chování vozu a zmapovat to za všech podmínek. Myslím, že jsme zatím nasbírali spoustu dat.“

Další článek: Na Hamiltona během testů zapůsobily výkony tří týmů

21:46 | Roman Staněk zdraví české fanoušky po prvním pódiu ve formuli 3! Video: Tomáš Enge odkaz
18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00