Rychlejší vozy, méně předjíždění? FIA nesouhlasí

Rychlejší vozy, méně předjíždění? FIA nesouhlasí

Panují obavy, že příští rok sice přinese o pět sekund rychlejší vozy, ale také bude obtížnější pro jezdce předjíždět. Aerodynamický přítlak totiž není velkým kamarádem předjížděcích manévrů.

„Myslím, že potřebujeme více mechanického gripu a méně aerodynamického,“ řekl před Austrálií Hamilton. „Dostaneme pět sekund na kolo z aerodynamiky a nic se nezmění. Bude to jen rychlejší.“

Charlie Whiting ale podobné obavy popírá. „Měli jsme bezpočet setkání s technickými řediteli všech týmů,“ řekl pro Motorsport.com. „Měli jsme celou řadu návrhů od obrovského množství přítlaku po velmi nízkou úroveň přítlaku.“

Podle Whitinga vozy zrychlí také kvůli mechanickému gripu, který vzejde ze širších pneumatik. „Vše je založeno na předpokladu, že budeme mít výrazný nárůst mechanické přilnavosti. Takže jsme skončili někde uprostřed.“

„Je nespravedlivé tvrdit, že veškeré očekávané zlepšení času na kolo bude pocházet z aerodynamického přítlaku. Celá myšlenka je založena na tom, že polovina bude pocházet z aerodynamického přítlaku a druhá polovina z mechanického přítlaku.“

„Jedna z věcí, o které jsme celou dobu mluvili, je skutečnost, že nesmíme udělat to, aby pro vůz bylo obtížné dostat se za další vůz. Byl to jeden ze základních principů.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud