Pilot Mercedesu George Russell soudí, že penalizování úspěšnějších týmů v oblasti vývoje nepřináší hmatatelné výsledky.
Již třetím rokem ve F1 funguje pravidlo, na základě kterého nemají všechny týmy k dispozici stejný časový objem pro práci ve větrném tunelu a pro využití počítačových simulací (CFD).
V současné době platí, že nejúspěšnější tým F1 má k dispozici 70 % ze standardního objemu času pro výše uvedené činnosti, přičemž každý následující tým má o 5 % časové alokace více (v současné době to neplatí pro Red Bull, který má kvůli trestu za porušení rozpočtového stropu o 10 % méně času, než by měl mít nárok).
Závodník Mercedesu George Russell se nicméně nechal nyní slyšet, že toto pravidlo nepovažuje za efektivní.
„Z technického hlediska nemám žádný názor ani představu, jak by se s tím dalo pohnout. Předpisy v oblasti aerodynamiky a systém hendikepů sice platí teprve několik let, ale rozložení sil zatím nijak dramaticky nezměnily,“ uvedl Russell, kterého citoval web RacingNews365.com.
„Možná lze polemizovat o tom, že toho využil Aston Martin. Ten se ale pravděpodobně posunul díky příchodu některých inženýrů, kteří pomohli zatlačit správným směrem,“ pokračoval závodník Mercedesu, který je rovněž prezidentem Asociace jezdců Grand Prix.
„Mohli byste dát čtyřikrát více času v aerodynamickém tunelu týmu z konce pole, než tomu nahoře, a stejně by se pravděpodobně pořadí nezměnilo,“ dodal britský pilot s tím, že si nemyslí, že by se kvůli současné dominanci Red Bullu měla měnit pravidla.
„Pokud se budou pravidla neustále měnit, vždy nějaký tým najde něco lepšího než ostatní. A pak chvíli trvá, než ho ostatní doženou.“