George Russell musel ke konci závodu v Japonsku pustit Lewise Hamiltona. Oba jezdce Mercedesu dojížděl Carlos Sainz.
Trik s DRS nevyšel. Suzuka je přece jen něco jiného než Singapur. K jezdcům Mercedesu se blížil Sainz a Russell měl výrazně starší pneumatiky, protože odjel závod jen s jednou zastávkou.
Russell nebyl příliš nadšený, že musí Hamiltona pustit. Nakonec mu bylo řečeno, že jde o „rozkaz“.
„Ano, samozřejmě,“ odpověděl Russell na otázku Autosportu, zda souhlasí s výměnou pozic.
„Rádio používáte jako takový uvolňovací ventil, protože v autě je hrozné horko, je to dlouhý závod, hodinu a půl tlačíte, bojujete o každý centimetr.“
„Hlavním cílem je skončit v Poháru konstruktérů na druhém místě. Šampionát jezdců je pro mě úplně mimo hru, Lewis je na dobrém místě a může bojovat o dobré umístění.“
Hamilton je momentálně třetí se ztrátou 33 bodů na druhého Péreze. Russellovi patří až osmá pozice.
„Cílem je prostě skončit v této sezóně před Ferrari a pokračovat v práci pro příští rok, takže ano, z mé strany to nepředstavuje žádný problém.“
Sainz nakonec Russella předjel a naznačil, že pokud by musel bojovat s Hamiltonem, tak to mohl mít těžší.
„Pro tým je těžké to posoudit,“ řekl Russell. „Ale jak jsem řekl, sám mám jeden cíl, kterým je skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů. Lewis má letos opravdu konzistentní sezónu. Bojuje o třetí místo v šampionátu jezdců.“
„V nejhorším případě jsme tam ztratili dva body navíc. Ale mohli jsme také mít o čtyři body méně, takže když vezmete průměry, tým to udělal správně. A z mé strany tam není žádná zášť. Musíme na autě zapracovat a nebudeme se pak muset znepokojovat kvůli tomu, že jsme pátí a sedmí a ne pátí a šestí.“
Russell a Hamilton během závodu při několika příležitostech tvrdě bojovali na trati a v jednu chvíli se Russell zeptal, zda mají bojovat „mezi sebou nebo spíše s ostatními“.
„Myslím, že mé tempo bylo opravdu silné, vezmeme-li v úvahu, jak těžké bylo auto tento víkend řídit. Je to prostě těžké férové závodění. Samozřejmě jsme ztratili trochu času bojem mezi sebou. Ale opět platí, že frustrace v rádiu k závodění patří.“
„Měl jsem větší tempo, ale on byl tím autem, které bylo vepředu, takže jak jsem řekl, je to součást závodění. Nebudeme o tom ani diskutovat. Není o čem. Máme jiné starosti – musíme postavit auto, které bude rychlejší.“