Russell málem zakotvil v DTM, pak si ho všiml Mercedes

S blížícím se startem sezony DTM vyplul na povrch další zajímavý příběh ze světa prestižního seriálu cestovních vozů. George Russell byl velmi blízko angažmá u továrního BMW a do formule 1 se nikdy nemusel dostat.
Foto: BMW Motorsport
Russell málem zakotvil v DTM, pak si ho všiml Mercedes | Foto: BMW Motorsport

V roce 2016 závodil George Russell pro tým Hitech GP v evropské formuli 3 a v celkovém pořadí šampionátu nakonec obsadil třetí místo. Během sezony dokázal vyhrát závod na slavném městském okruhu v Pau pod Pyrenejemi a jeho schopností si všimlo BMW, které chtělo britského mladíka získat pro svůj program v DTM.

Russell byl skutečně velmi blízko podpisu smlouvy pro sezonu 2017 ve slavném německém seriálu, na poslední chvíli se však jeho kariéra začala ubírat zcela jiným směrem.

Williamsová: Russell se kvalitou řadí k Hillovi, Mansellovi a Rosbergovi

Williamsová: Russell se kvalitou řadí k Hillovi, Mansellovi a Rosbergovi

„Neoficiálně jsem už byl rezervním pilotem BMW pro DTM. Absolvoval jsem nováčkovské testy, které se mi skvěle povedly a chystal jsem se s BMW podepsat smlouvu pro kompletní sezonu 2017 v DTM,“ rozpovídal se Russell pro oficiální podcast formule 1 Beyond the Grid.

„Tehdy jsem si byl vědom toho, že pro cestu do formule 1 nemám v zádech žádnou podporu.“

To se však začalo měnit ve chvíli, když se poradcem Mercedesu pro výchovu a vývoj mladých jezdců stal během roku 2016 Gwen Lagrue, který si všiml Russellova talentu.

Když koronavirus pomáhá. Jak dostala pandemie Neweyho syna do DTM?

Když koronavirus pomáhá. Jak dostala pandemie Neweyho syna do DTM?

„V tu chvíli se o mě žádný z týmů formule 1 nezajímal a já se chystal zůstat. V DTM mi nabízeli vážně vysoký plat, víc si vyděláte jen ve formuli 1 a já byl rozhodnutý se tou cestou vydat.“

Pak ale přišel den, kdy se talentovaný Brit sprchoval v domě svých rodičů. Najednou mu zazvonil telefon, který Russell naštěstí stihl zvednout.

„Ležel jsem ve vaně a najednou mi volal nějaký Francouz jménem Gwen Lagrue. Řekl mi: ‚Ahoj Georgi, právě jsem začal pracovat pro Mercedes a ty jsi první pilot, kterého chci podepsat.‘“

Může kategorie GTE hodit záchranný kruh skomírajícímu šampionátu DTM?

Může kategorie GTE hodit záchranný kruh skomírajícímu šampionátu DTM?

„A takhle to začalo, tehdy v roce 2016.“

„Vyjednávání probíhalo a nakonec jsem ještě před koncem roku podepsal smlouvu. Počínaje sezonou 2017 jsem se oficiálně stal jezdcem Mercedesu.“

A další pokračování příběhu už nejspíš znáte. Titul v GP3 v roce 2017, titul ve formuli 2 o rok později a od sezony 2019 už George Russella sledujeme v závodech „královny motorsportu“ v barvách Williamsu.

Další článek: Ferrari navrhovalo zákaznické vozy jako řešení krize, Markovi se zamlouvá kopírování

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00