Russell málem zakotvil v DTM, pak si ho všiml Mercedes

S blížícím se startem sezony DTM vyplul na povrch další zajímavý příběh ze světa prestižního seriálu cestovních vozů. George Russell byl velmi blízko angažmá u továrního BMW a do formule 1 se nikdy nemusel dostat.
Foto: BMW Motorsport
Russell málem zakotvil v DTM, pak si ho všiml Mercedes | Foto: BMW Motorsport

V roce 2016 závodil George Russell pro tým Hitech GP v evropské formuli 3 a v celkovém pořadí šampionátu nakonec obsadil třetí místo. Během sezony dokázal vyhrát závod na slavném městském okruhu v Pau pod Pyrenejemi a jeho schopností si všimlo BMW, které chtělo britského mladíka získat pro svůj program v DTM.

Russell byl skutečně velmi blízko podpisu smlouvy pro sezonu 2017 ve slavném německém seriálu, na poslední chvíli se však jeho kariéra začala ubírat zcela jiným směrem.

Williamsová: Russell se kvalitou řadí k Hillovi, Mansellovi a Rosbergovi

Williamsová: Russell se kvalitou řadí k Hillovi, Mansellovi a Rosbergovi

„Neoficiálně jsem už byl rezervním pilotem BMW pro DTM. Absolvoval jsem nováčkovské testy, které se mi skvěle povedly a chystal jsem se s BMW podepsat smlouvu pro kompletní sezonu 2017 v DTM,“ rozpovídal se Russell pro oficiální podcast formule 1 Beyond the Grid.

„Tehdy jsem si byl vědom toho, že pro cestu do formule 1 nemám v zádech žádnou podporu.“

To se však začalo měnit ve chvíli, když se poradcem Mercedesu pro výchovu a vývoj mladých jezdců stal během roku 2016 Gwen Lagrue, který si všiml Russellova talentu.

Když koronavirus pomáhá. Jak dostala pandemie Neweyho syna do DTM?

Když koronavirus pomáhá. Jak dostala pandemie Neweyho syna do DTM?

„V tu chvíli se o mě žádný z týmů formule 1 nezajímal a já se chystal zůstat. V DTM mi nabízeli vážně vysoký plat, víc si vyděláte jen ve formuli 1 a já byl rozhodnutý se tou cestou vydat.“

Pak ale přišel den, kdy se talentovaný Brit sprchoval v domě svých rodičů. Najednou mu zazvonil telefon, který Russell naštěstí stihl zvednout.

„Ležel jsem ve vaně a najednou mi volal nějaký Francouz jménem Gwen Lagrue. Řekl mi: ‚Ahoj Georgi, právě jsem začal pracovat pro Mercedes a ty jsi první pilot, kterého chci podepsat.‘“

Může kategorie GTE hodit záchranný kruh skomírajícímu šampionátu DTM?

Může kategorie GTE hodit záchranný kruh skomírajícímu šampionátu DTM?

„A takhle to začalo, tehdy v roce 2016.“

„Vyjednávání probíhalo a nakonec jsem ještě před koncem roku podepsal smlouvu. Počínaje sezonou 2017 jsem se oficiálně stal jezdcem Mercedesu.“

A další pokračování příběhu už nejspíš znáte. Titul v GP3 v roce 2017, titul ve formuli 2 o rok později a od sezony 2019 už George Russella sledujeme v závodech „královny motorsportu“ v barvách Williamsu.

Další článek: Ferrari navrhovalo zákaznické vozy jako řešení krize, Markovi se zamlouvá kopírování

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00