Devatenáctiletý Ufan si po oznámení angažmá u Toro Rosso vyslechl mnoho kritiky, a tak se snaží prokázat, že jeho postup do královny motorsportu není uspěchaný.
Daniil Kvjat příští rok stráví ve formuli 1. Toro Rosso tím vyvolalo jistou kontroverzi, neboť se očekávalo, že přednost dostane starší a zkušenější Portugalec da Costa. Pro Kvjata však hovořila rychlejší adaptace na novou techniku a strmější vývojová křivka. Red Bull doufá, že se mu již brzy podaří vychovat si budoucího nástupce Sebastiana Vettela. Ruský mladík poskytl rozhovor oficiálnímu webu formule 1.
Okruh Interlagos je pro vás nový a patří k těm, které se hůře zapamatovávají. Jak se vám podařilo si trať memorizovat?
DK: "Dvakrát jsem si ji prošel. Pravda, byla to celkem štreka, ale každý krok za to stál. (smích) Bylo to hlavně o připravení mysli na nový úkol. Doufal jsem, že tentokrát nebude zmařen podmínkami na trati."
Po prvním tréninku to vypadá, že jste si do paměti vryl každý centimetr trati.
DK: "Šlo to velmi dobře a podařilo se mi zajet pěkné kolo, ačkoliv jsem nemohl odjet takovou vzdálenost, jakou jsme plánovali, protože jsme museli šetřit pneumatiky pro Daniela. Nicméně čas, který jsem mohl strávit ve voze, byl fantastický."
Překvapilo vás, jak snadno jste se dokázal držet hvězd formule 1?
DK: "Nikdy nevíte, co dělají ostatní, a tak můžete hodnotit pouze vlastní jízdu. Ano, v nejrychlejším kole jsem se cítil velmi dobře. Užíval jsem si každou sekundu. Osmé místo je skvělou odměnou, ať už to vypovídá o čemkoliv."
Co jste se v Austinu a v Brazílii naučil?
DK: "Cítit se ve voze pohodlněji. Tohle je přesně to pravé, ne testy mladých jezdců nebo izolované jízdy. Tady na trati jezdí Sebastian Vettel, Mark Webber, Fernando Alonso nebo Lewis Hamilton, a tak musíte mít povědomí o tom, co děláte. Abyste s nimi mohli zápolit na trati, musí vše přicházet přirozeně - cit pro auto, pneumatiky, volant, veškerá tlačítka, ale i odhad na škádlivé části trati, které umí pěkně pozlobit."
Jak důležité pro vás bylo umístit se před týmovým kolegou Vergnem?
DK: "Nebylo to o závodění. Cílem bylo dostat mě do módu závodního víkendu se specifickými procedurami ve snaze odjet co největší vzdálenost. Že to šlo dobře i po stránce časů, je takový bonus. Nebylo to ale záměrem."
Cítíte se připraven na velký skok do formule 1? Na rozdíl od jiných jezců jste přeskočil některé formulové série. Není to trochu riskantní?
DK: "Pokud si Red Bull myslí, že jsem připraven, kdo bych musel být, abych měl právo jejich rozhodnutí zpochybňovat? Ve voze se cítím velmi dobře a ve svých dvou vystoupeních jsem myslím ukázal, že ho dokážu uřídit. Chci se učit a mám kolem sebe tým, který dokázal, že z mladých jezdců umí dostat maximum. Jsem mladý, to je pravda, ale kde je psáno, že to musí být nevýhoda? V paddocku jsou příklady, které ukazují opak."
Do monopostu formule 1 se znovu posadíte až v lednových předsezonních testech. Jaký je váš plán pro nejbližší týdny? Není žádným tajemstvím, že Franz Tost je náročný šéf.
DK: "Především půjde o práci v simulátoru. Pak musím vylepšit svou fyzickou stránku. V Austinu ani tady jsem sice neměl problémy, ale závodní víkend je o vytrvalosti a je poměrně náročný. Taky bych chtěl nabrat nějaké svaly. To by nebylo špatné." (smích)