Ruhan se stává šedou eminencí týmu Lotus

Andrew Ruhan zatím vlastní jen dvě procenta týmu Lotus, ale vývoj z loňského roku ho nenápadně posunul k velkému vlivu.
Ruhan se stává šedou eminencí týmu Lotus

Lotus se dostal do nemalých finančních problémů, protože mu nevyšlo partnerství s Quantumem Motorsports. Tým dlouho odmítal ostatní sponzory a hledal něco velkého. Spatřil to u Quantumu, ten měl získat třetinový podíl ve stáji a přinést peníze na několik let dopředu.

V průběhu loňského roku, kdy se toto partnerství rýsovalo, proto majitel týmu Gérard Lopez už nechtěl dolévat peníze do enstonského rozpočtu a věřil, že balík od Quantumu vyřeší vše. Jenomže partnerství se nerealizovalo a peníze nikdy nepřišly.

A v tu chvíli se do popředí dostal Andrew Ruhan. Tento Lopezův obchodní partner koupil v roce 2012 dvouprocentní podíl v týmu za 1,2 miliónu eur. A loni to byl právě on, kdo dorovnal díry v rozpočtu, celkem ze své kapsy zaplatil Lotusu asi 65 miliónů eur.

V momentě, kdy Lotus definitivně odepsal partnerství s Quantumem, který jinak měl všechno uhradit, se z Ruhana stal velký věřitel stáje bez vyhlídek na uhrazení svých pohledávek. A to ho posunulo k moci.

Od konce loňského roku se stal pevnou součástí vedení týmu a začal určovat některé změny. Tou první byl odchod ředitele Patricka Louise, který podle Ruhana byl spoluzodpovědný za situaci, do které se Lotus dostal.

"Moc dlouho jsme hráli vyšší ligu, než na jakou máme prostředky, a to nás stálo moc peněz ve vztahu k našemu rozpočtu a akcionářům," řekl Ruhan pro Auto Hebdo. "A hlavně ten krach dohody s Quantumem."

Místo Louise dosadil Ruhan na místo ředitele týmu svého člověka Matthewa Cartera, jemuž bude sekundovat Thomas Mayer v roli provozního šéfa. Hlavní postavou a šéfem týmu zůstává Eric Boullier.

Jednání pokračují a není vyloučené, že dojde k dalším organizačním změnám. Je otázkou, jestli se také nezvětší Ruhanův podíl v týmu.

Další článek: Lotus E22 prošel všemi nárazovými testy

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)