Rudé na bílém! Ferrari staví hypervůz pro Le Mans a WEC | Foto: Ferrari Races

Foto: Ferrari Races

Rudé na bílém! Ferrari staví hypervůz pro Le Mans a WEC

Je to oficiální! Italská značka z Maranella potvrdila, že v roce 2023 vstoupí s novým vozem do třídy Le Mans Hypercar vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC. Díky tomu bude Ferrari opět bojovat o celkový triumf v Le Mans.

Poslední deváté vítězství v absolutním pořadí získalo Ferrari v Le Mans v roce 1965 s vozem 250 LM a jako tovární tým startovalo s vlastním prototypem v mistrovství světa sportovních vozů naposledy v roce 1973. Pět dekád po derniéře vozu 312 PB na světové scéně se Ferrari v sezoně 2023 vrátí na okruhu La Sarthe do boje o celkový triumf.

„Věříme ve vytrvalostní závody. Oznámení našeho vstupu do nejvyšší kategorie vytrvalostního mistrovství světa WEC, jehož spoluzakladatelem společně s FIA je i Ferrari, je odměnou za naše úsilí a tvrdou práci v minulých letech,“ připomněl šéf GT oddělení Ferrari Antonello Coletta úspěšnou kampaň italské stáj v WEC s vozy GT.

„Ve Ferrari panuje velký entusiasmus a touha čelit této nové vzrušující výzvě,“ dodal Coletta v prohlášení pro web ferrari.com.

Celý projekt je nyní v počáteční fázi vývoje, kdy se pracuje na finalizaci designu chystaného hypervozu.

V nové kategorii Le Mans Hypercar bude už letos závodit Toyota a Glickenhaus spolu s Alpine, který však bude využívat starší vůz LMP 1. V roce 2022 se do hry zapojí Peugeot a o rok později bude kromě nového Ferrari v Le Mans závodit i Audi a Porsche. Obě německé automobilky však pravděpodobně postaví své vozy podle regulí LMDh, které zavádí zámořská organizace IMSA primárně pro svůj šampionát WeatherTech SportsCar Champioship.

„Za více než 70 let závodění na okruzích kolem celého světa dosahovaly naše vozy se zakrytými koly vítězství díky průkopnickým technologickým řešením. Tyto inovace vycházely z poznatků na závodních tratích a díky nim bylo každé osobní auto vzniklé v Maranellu mimořádné. Díky novému programu Le Mans Hypercar Ferrari opět dostojí svým sportovním závazkům a svému odhodlání být velkým hráčem velkých motoristických událostí,“ uvedl v oficiálním prohlášení prezident Ferrari John Elkann.

Poslední prototyp od Ferrari, který se objevil na závodních tratích, byl vůz 333 SP, který naposledy závodil v roce 2001 ve FIA Sportscar Championship.  

Doporučujeme

Články odjinud