Rubens Barrichello při Velké ceně Belgie slavil svůj 300. start do grand prix formule 1. Samotný závod se mezi oslavnými prvky sice neskvěl v nejlepším světle, ale na velkoleposti Barrichellovy kariéry to nic neubere.
Jak sám řekl: „Nepovedlo se mi to při 300. startu, tak to
třeba vyjde při tom 301.!“
Během druhého pátečního tréninku měli diváci NOVA Sport
možnost vybrat tři momenty Barrichellovy kariéry tak, jak je oni sami cítí jako
nejsilnější. Tento materiál přináší jejich přehled, s přispěním F1sports.
A1 RING 2001
„Let Michael pass for the championship,“ bylo slyšet dvakrát
ve sluchátku a Barrichello na příkaz tehdejšího šéfa týmu Jeana Todta pustil
kolegu Schumachera na druhé místo.
MAGNY-COURS 2004
Schumacher si šel pro vítězství se strategií čtyř pitstopů,
zatímco Barrichello se snažil se na stupně vítězů vůbec dostat. Statečným
manévrem na Trulliho v předposlední zatáčce se mu to povedlo.
HOCKENHEIM 2000
Start z osmnáctého místa odložil čekání na první
vítězství, ale s malou pomocí nespokojeného zaměstnance Mercedesu si
vychutnal slzy štěstí na stupínku nejvyšším.
IMOLA 2003
Souboj s Ralfem Schumacherem ukázal, že temperament a
chuť rozhodně nechybí.
A1 RING 2002
Déjà vu jen o rok později, s tím rozdílem, že se
Barrichello vzdal vítězství a jen pár metrů před cílovou čarou. Jeden z největších
skandálů F1.
INTERLAGOS 2003
Domácí závod, pole position a nejrychlejší kolo závodu. Ale
Ferrari jej jaksi zapomnělo povolat do boxů k dotankování.
IMOLA 1994
Hrůzostrašná havárie v kvalifikaci na černý víkend F1.
TURECKO 2008
Převzetí rekordu největšího počtu startů v historii F1
a oslavy v motorhomu Hondy.
HUNGARORING 2010
Kdokoli jiný v jeho věku by sundal nohu z plynového
pedálu!
PACIFIK 1994
Na „poprvé“ se nezapomíná a na první stupně vítězů ve
společnosti Schumachera a Bergera tím spíš ne.
VALENCIE 2009
Ještě pár týdnů před startem sezony přemýšlel, čím se bude
živit. V úvodních závodech na kolegu Buttona nestačil, ale to se vše
změnilo ve Valencii.
INDIANAPOLIS 2005
Týmová komedie během závodu šesti vozů Ferrari, Jordanu a
Minardi. Po tomto závodě se Barrichello rozhodl Ferrari opustit.
SILVERSTONE 2008
V mizerném autě prokázal sílu zkušeností a chytrou a
statečnou volbou se dostal na stupně vítězů.
INTERLAGOS 2009
Naděje na titul žily a kvalifikace byla na dlouhou dobu
zastavena. Vše nahrazeno infarktovým ziskem pole position na domácí půdě.
INDIANAPOLIS 2002
Nedorozumění jezdců Ferrari na cílové čáry přineslo
nejtěsnější finiš v historii F1.
2011 - a úžasný příběh pokračuje...