Rubens Barrichello: Úžasná třístovka

Rubens Barrichello při Velké ceně Belgie slavil svůj 300. start do grand prix formule 1. Samotný závod se mezi oslavnými prvky sice neskvěl v nejlepším světle, ale na velkoleposti Barrichellovy kariéry to nic neubere.

Jak sám řekl: „Nepovedlo se mi to při 300. startu, tak to třeba vyjde při tom 301.!“

Během druhého pátečního tréninku měli diváci NOVA Sport možnost vybrat tři momenty Barrichellovy kariéry tak, jak je oni sami cítí jako nejsilnější. Tento materiál přináší jejich přehled, s přispěním F1sports.

A1 RING 2001

„Let Michael pass for the championship,“ bylo slyšet dvakrát ve sluchátku a Barrichello na příkaz tehdejšího šéfa týmu Jeana Todta pustil kolegu Schumachera na druhé místo.

MAGNY-COURS 2004

Schumacher si šel pro vítězství se strategií čtyř pitstopů, zatímco Barrichello se snažil se na stupně vítězů vůbec dostat. Statečným manévrem na Trulliho v předposlední zatáčce se mu to povedlo.

HOCKENHEIM 2000

Start z osmnáctého místa odložil čekání na první vítězství, ale s malou pomocí nespokojeného zaměstnance Mercedesu si vychutnal slzy štěstí na stupínku nejvyšším.

IMOLA 2003

Souboj s Ralfem Schumacherem ukázal, že temperament a chuť rozhodně nechybí.

A1 RING 2002

Déjà vu jen o rok později, s tím rozdílem, že se Barrichello vzdal vítězství a jen pár metrů před cílovou čarou. Jeden z největších skandálů F1.

INTERLAGOS 2003

Domácí závod, pole position a nejrychlejší kolo závodu. Ale Ferrari jej jaksi zapomnělo povolat do boxů k dotankování.

IMOLA 1994

Hrůzostrašná havárie v kvalifikaci na černý víkend F1.

TURECKO 2008

Převzetí rekordu největšího počtu startů v historii F1 a oslavy v motorhomu Hondy.

HUNGARORING 2010

Kdokoli jiný v jeho věku by sundal nohu z plynového pedálu!

PACIFIK 1994

Na „poprvé“ se nezapomíná a na první stupně vítězů ve společnosti Schumachera a Bergera tím spíš ne.

VALENCIE 2009

Ještě pár týdnů před startem sezony přemýšlel, čím se bude živit. V úvodních závodech na kolegu Buttona nestačil, ale to se vše změnilo ve Valencii.

INDIANAPOLIS 2005

Týmová komedie během závodu šesti vozů Ferrari, Jordanu a Minardi. Po tomto závodě se Barrichello rozhodl Ferrari opustit.

SILVERSTONE 2008

V mizerném autě prokázal sílu zkušeností a chytrou a statečnou volbou se dostal na stupně vítězů.

INTERLAGOS 2009

Naděje na titul žily a kvalifikace byla na dlouhou dobu zastavena. Vše nahrazeno infarktovým ziskem pole position na domácí půdě.

INDIANAPOLIS 2002

Nedorozumění jezdců Ferrari na cílové čáry přineslo nejtěsnější finiš v historii F1.

2011 - a úžasný příběh pokračuje...

Doporučujeme

Články odjinud