Rozvory letošních aut: Mezi Mercedesem a Red Bullem je velký rozdíl

Jednotlivé vozy formule 1 mají rozdílné rozvory a světlé výšky.
Rozvory letošních aut: Mezi Mercedesem a Red Bullem je velký rozdíl

Týmy formule 1 jsou mnohdy až paranoidní, pokud jde o uveřejňování obecných údajů o svém voze a motoru. V případě pohonných jednotek je to z marketingového hlediska velmi paradoxní. Automobilky berou F1 jako marketingovou platformu, investují desítky milionů dolarů do vývoje, ale přesným výkonem pohonné jednotky se pochlubit nechtějí.

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Některé technické údaje lze odhadnout, další dokonce relativně přesně změřit. Mezi takové patří rozvor kol. Během testů si stačí šikovně sednout v boxové uličce a fotit všechny vozy ze stejného místa. Vodítkem pro určení rozvoru je pak průměr kol, který je samozřejmě přesně znám.

Auto Motor und Sport se dostal k údajům, které během testů posbíral jeden z týmů. Kromě údajů o rozvoru nechybí ani údaje o světlé výšce a sklonu vozu. Zatímco rozvor lze zjistit poměrně přesně (chyba bude někde okolo 0,5 %), u zbývajících dvou údajů jde spíše už o odhad.

Není žádným překvapením, že největší rozvor má Mercedes. U stříbrných šípů jde o „tradici“ několika posledních let. Naopak nejkompaktnější vůz má Red Bull. Mezi rozvory obou aut je rozdíl 79 milimetrů, což opravdu není málo. 

Zajímavé jsou rozdíly mezi vozy Ferrari a Haasu a Red Bullu a Toro Rosso, které k sobě mají z technického hlediska poměrně blízko. Menší týmy odebírají od toho většího řadu dílů.

Podle Haasu se na to však nelze dívat tímto způsobem. Haas si musí postavit vlastní šasi, takže rozvor může být jiný. Promlouvá do toho také výška jezdců.

Pokud jde o světlou výšku, také zde vede Mercedes, ale v opačném gardu. Jeho světla výška je nejmenší – 84 mm. Naopak největší světlou výšku má Renault – 141 mm. 

Tým Rozvor  (mm) Světla výška (mm) Sklon (°)
Red Bull 3 619 131 1,93
HaasF1 3 621 111 1,59
Williams 3 644 114 1,68
McLaren 3 648 110 1,67
Ferrari 3 653 113 1,64
Racing Point 3 664 136 2,04
Renault 3 672 141 2,15
Toro Rosso 3 693 139 2,00
Sauber 3 697 110 1,52
Mercedes 3 698 84 1,16

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Sébastiena Buemiho trápily v Číně potíže s brzdami

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10