Rozvod s Hondou platí McLaren z investice Latifiho a věří v lepší zítřky

Rozchod s Hondou přišel McLaren pořádně draho. Ztráty platí z nedávné investice.
Rozvod s Hondou platí McLaren z investice Latifiho a věří v lepší zítřky

Při výměně pohonné jednotky se inženýři vždy pořádně zapotí a čím později tým s nápadem na výměnu přijde, tím je to složitější. V případě McLarenu ale výrazně více zapotilo finanční oddělení.

McLaren dnes platí Renaultu za své pohonné jednotky. Hondě platit nemusel, Japonci naopak platili McLarenu. Dalším výdajem bylo také odstupné.

Kolik dostaly týmy z podílu na komerčních právech za rok 2017?

Kolik dostaly týmy z podílu na komerčních právech za rok 2017?

McLaren se v posledních letech nemůže spoléhat na větší peníze z komerčních práv.

Podle webu RaceFans McLaren financuje rozchod s Hondou z peněz od Michaela Latifiho, který je otcem Nicholase Latifiho (závodí ve formuli 2).

Latiffi investoval do McLarenu 200 milionů liber. Jeho společnost Nidala se sídlem na Britských Panenských ostrovech koupila 800 tisíc akcií.

McLaren už dostal 100 milionů liber, dalších 50 milionů dorazí do konce roku a zbývajících 50 milionů v příštím roce.

„Rozhodli jsme se tak, protože jsme si uvědomili, že by naše rozhodnutí vyndat z výkonnostních důvodů motor Hondy z vozu formule 1, mělo významný dopad na naše peněžní toky v rámci formule 1,“ řekl Paul Buddin, který se ve skupině McLaren starý o finance.

„Máme plán, kterým se přesto chceme v následujících třech, třech a půl, čtyřech letech dostat, neboť zlepšujeme výkon společně s lepším cashflow z formule 1 a rozvojem sponzoringu. 

„V příštích dvou až třech letech očekáváme zlepšení pozice v peněžních tocích a v tomto časovém horizontu se vrátíme do zelených čísel. Ale je nepravděpodobné, že to bude příští rok, kromě investic samozřejmě.“

McLaren podle Buddina nechtěl jít cestou snížení rozpočtu na F1 a to zejména dnes, kdy se snaží vrátit na vrchol. 

Ve Wokingu také doufají, že jim pomůže chystaný rozpočtový strop.

 Rozpočtový strop by mohl být mírnější, alespoň na začátku

Rozpočtový strop by mohl být mírnější, alespoň na začátku

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (93) Další článek: Ocona nechce ani Red Bull. Spojení s Mercedesem ho táhne ke dnu, říká Horner
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
17:54 | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.